Soupeři Mercedesu mohou využít díru v pravidlech

Soupeři Mercedesu objevili skulinku v technických pravidlech, která by jim mohla umožnit vyvíjet pohonné jednotky delší dobu.
Soupeři Mercedesu mohou využít díru v pravidlech

Ferrari a Renault chtěly prosadit omezený vývoj pohonných jednotek v průběhu sezóny. Podle některých spekulací to není kvůli tomu, aby měli větší prostor (více tzv. žetonů), ale spíše více času, protože s vývojem začali později a nestíhají.

Renault a Ferrari nestíhají připravit nové pohonné jednotky

Renault a Ferrari nestíhají připravit nové pohonné jednotky

Kompromisní návrh na menší počet žetonů nakonec neprošel, takže vývoj jednotek pro sezónu 2015 má skončit homologací před začátkem sezóny. Kdy ale tato homologace proběhne? Jako datum homologace se uvádí datum 28. února. Není to ale zřejmě úplně přesná informace.

Ve druhém odstavci přílohy číslo 4 sportovních pravidel najdeme větu: Výrobce nemůže homologovat více než jednu pohonnou jednotu. Touto větou se samozřejmě zamezuje tomu, aby výrobci pohonnou jednotku v průběhu roku nějakým způsobem vyvíjeli.

Není to ale věta vytržená z kontextu. Očekávali bychom něco jako …, kterou musí homologovat do 28. února. To tam ale není a podle Autosportu si někteří interpretují pravidla takovým způsobem, že mohou jednotku homologovat někdy později a bez homologace odjet i několik závodů.

FIA samozřejmě s tímto výkladem nesouhlasí a říká, že je zcela jasné, že jednou homologací se myslí i to, že do Austrálie už musí přijet vůz s homologovanou jednotkou. Také Honda dostala jasné instrukce, že musí homologaci provést nejpozději v poslední únorový den.

Pokud by se Ferrari nebo Renault rozhodli jít touto cestou, bude to nakonec souboj právníků a nikoliv inženýrů. Konec konců…tohle je formule 1.

Další článek: Newey v nové roli: Na závody občas přijedu

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)