Ostatní týmy ve formuli 1 lépe než Williams využívají pravidel, připouští technický šéf britské stáje Pat Symonds.
Technická pravidla ve formuli 1 pro rok 2017 doznají výrazných změn. Vozy díky tomu budou rychlejší, širší a budou mít také širší pneumatiky.
Takto výrazné změny pravidel přitom mohou týmům nabídnout příležitost najít v pravidlech skuliny. A právě v tom vidí Symonds slabinu Williamsu, jelikož další týmy podle něj mají možnosti na to, aby se mohli zaměřit na hledání dalších výhod v rámci pravidel.
„Je to součást naší práce, některé týmy jsou přitom v tomto ohledu velice agresivní, dobré a dokonce lepší, než například my ve Williamsu,“ přiznal Symonds.
„Zdá se, že my pracujeme naplno jen tolik, co potřebujeme. Vím ale, že ostatní týmy mají lidi, jejichž základní náplní práce je sledovat vozy všech ostatních, zjišťovat, co je na nich špatně, a pak se dokola a dokola dívat do pravidel na to, jak je možné toho využít.“
„Když ale říkám využít, tak tím nemyslím podvádět nebo něco podobného. Myslí si 'Vím, že je to to, co si myslel (podle pravidel), ale co to říká?' Často to není to samé.“
Když formule 1 prošla poslední velkou změnou v pravidlech ohledně aerodynamiky v roce 2009, Williams byl mezi týmy, které díky nejasnostem v pravidlech přišly s dvojtým difuzorem.
Ve chvíli, kdy bylo jasné, že dvojitý difuzor nabízí výhodu, začaly svou vlastní verzi vyvíjet také další týmy. Od té doby však došlo k omezení využívání větrného tunelu na 65 jízd za týden.
„Pneumatiky pro větrný tunel jsme na tento vůz (2017) nasadili teprve na konci února, takže v porovnání s vozem 2009 je to mnohem kratší doba. Na voze 2009 jsme pracovali mnohem déle,“ řekl Symonds.
„Velký rozdíl s rokem 2009 je v tom, že větrný tunel fungoval 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Toyota pak pracovala 24/7 s dvěma větrnými tunely.“
„Teď má každý tým 65 jízd za týden. To znamená, že pokud někdo udělá nějaký průlom, je těžší jej dostihnout.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson