Soupeři grilovali Vettela za start v Číně, kritizován i Alonso

Soupeři grilovali Vettela za start v Číně, kritizován i Alonso

Sebastian Vettel v Šanghaji nestál na startu úplně ideálním způsobem. Záležitost prošetřovali sportovní komisaři, kteří ale nakonec netrestali.

Rozhodování sportovních komisařů bylo v Číně opět terčem kritiky. Hülkenberg dostal 5 a 10 sekund za předjíždění pod virtuálním a skutečným safety carem. Grosjean dostal penalizaci za nedostatečné zpomalení pod dvojitou žlutou vlajkou v kvalifikaci. Sám pak rozhořčeně sdílel na sociálních sítích telemetrii, která měla ukázat, že zpomalil více než dost.

Naproti tomu Sebastian Vettel stál na startu asi jeden metr vlevo (ze svého pohledu) od své startovní pozice a trestu unikl. Něco podobného udělal v Japonsku 2016 Ricciardo a trest také nedostal. 

Startovní box je natřen bílou barvou, která má nižší přilnavost a to zejména ve vlhkých podmínkách. Jezdec se pak hůře odlepí od startu, v horším případě protočí kola. Motivace stát trochu stranou je tedy velká. 

Pravidla v tomto ohledu nejsou úplně přesná. Je vhodné také říct, že Vettel nakonec minimálně z hlediska pozice v první zatáčce nezískal žádnou výhodu. Kdyby se z druhého místa dostal na první před Hamiltona, byl by okolo toho poprask mnohem větší.

„Teoreticky tedy člověk stojí ve svém startovním boxe i tehdy, když má jen jedno kolo uvnitř,“ zamýšlí se Andy Stevenson z Force Indie pro Auto Motor und Sport. „Tohle samozřejmě není smysl pravidla.“

Podle Auto Motor und Sport se téma řešilo také na tradičním setkání jezdců a to poměrně dlouho. Vettel byl grilován celých 22 minut. Do diskuse se zapojili Hamilton, Alonso nebo Massa.

Mohl přijít tvrdý trest

Charlie Whiting prozradil, že měl v úmyslu start přerušit. Jezdci by se pak vydali do dalšího zaváděcího kola a Vettel by startoval z boxů. Řediteli závodu, který měl na rozhodnutí pár sekund, ale tento trest přišel příliš tvrdý. Věc předal stewardům a ti rozhodli tak, jak rozhodli...

Kritizován také Alonso

Jedna startovní kauza ještě nevychladla a už je tady další. Fernando Alonso si prý v Bahrajnu zkoušel dva starty z konce boxové uličky. Na tom není nic špatného, podobně to dělají také ostatní. Alonso však k tomu použil tzv. fast lane — tedy rychlý pruh v boxech (ten blíže k boxům je inner lane) a to je v Bahrajnu výslovně zakázáno. Žádný trest ale nepřišel. Alan Permane z Renaultu odhadl, že tím Alonso získal výhodu v přípravě a uvidíme od něj další skvělý start.

Foto: Getty Images / Lars Baron

Doporučujeme

Články odjinud