Soupeři chtějí nechat prošetřit kouzelníky z Haasu

Force India a McLaren chtějí nechat prošetřit vztah mezi Ferrari a Haasem. Nezdá se jim velké zlepšení amerického týmu.
Soupeři chtějí nechat prošetřit kouzelníky z Haasu

Týmy běžně nakupují některé části vozu od konkurence. V první řadě jde o pohonné jednotky, ale také převodovky apod. Haas jde v tomto ohledu ze všech týmů nejdál a od Ferrari objednává vše, co dovolují pravidla.

Kromě toho Haas nebo Dallara (staví pro Haas šasi) využívá aerodynamický tunel Ferrari, na což si už v minulosti FIA posvítila. Testování v tunelu je totiž striktně omezené, takže pokud by mělo například Ferrari přístup k testovacímu času Haasu, mělo by výhodu.

FIA prověřovala tunel Ferrari, porušení pravidel nenašla

FIA prověřovala tunel Ferrari, porušení pravidel nenašla

Zatímco odběr dílů je legální, sdílení určitých informací nikoliv. Otmar Szafnauer z Force Indie potvrdil, že bude o tématu mluvit na zasedání Strategické skupiny.

„Nevím, jak to dělají, je to zázrak,“ řekl pro Motorsport.com. „Ve formuli 1 nic takového nikdy předtím nebylo. Já prostě nechápu, jak se může stát, že někdo, kdo je v tomto sportu pár let a bez zdrojů, může vyrobit vůz, jako je tento. To je nějaké kouzlo? Pokud ano, tak chci kouzelnou hůlku.“

Téma vlastně otevřel už o víkendu v Melbourne Fernando Alonso, který řekl, že Haas je replikou loňského Ferrari, které v Albert Parku vyhrálo. Na to reagoval Haas, který podobné úvahy odmítl.

Jezdcům Haasu se nelíbí komentáře Alonsa

Jezdcům Haasu se nelíbí komentáře Alonsa

Zak Brown řekl, že nemá důkazy, které by ukazovaly, že se Haas nepohybuje v rámci pravidel. „Všichni víme, že mají velmi těsné spojenectví s Ferrari. Myslím, že se se musíme ujistit, že to není příliš těsné partnerství.“

„Mohlo by to mít nějaký vliv. Určitě jsou některé části auta, které vypadají velmi podobně jako loňský vůz. Ale to je na inženýrech a FIA, aby se na to podívali pozorněji.“

Szafnauer upozornil, že všechny aerodynamické díly musí být vaše vlastní. Musí to být váš nápad (nebo okopírovaný od konkurence, pozn. redakce). Szafnauer chce, aby FIA vysvětlila, jak dodržování tohoto principu hlídá.

Podle Brawna a Szafnauera podporují také další týmy vyjasnění spolupráce mezi Ferrari a Haasem. 

Které díly vlastně Haas odebírá? Podívejte se ve starším článku

Jaké díly vlastně Haas odebírá a co ostatní?

Jaké díly vlastně Haas odebírá a co ostatní?

Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Diskuze (85) Další článek: Dalším cílem je Red Bull, říká Alonso. Boullier přiznal problémy
16:11 | Ještě jsem nezačali ve Francii a už tu máme alokaci pneumatik pro Rakousko... odkaz
18. června | Podle Helmuta Marka není v současné době sedačka Hartleyho v ohrožení.
16. června | Ve Spa prodloužili smlouvu o další tři roky.
15. června | Před 25 lety zemřel James Hunt.
14. června | Hyperměkká bude i v Rusku. Kromě toho Pirelli nominuje ultraměkkou a měkkou... superměkkou tedy vynechá.

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 23. června 2018
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10