Soupeřem Ferrari v Turecku zřejmě nebude Brawn GP, ale Red Bull

F60 bude mít novou verzi dvojitého difuzoru.
U Ferrari panuje díky výkonnosti vozu v posledních dvou závodech dobrá nálada. I když tým bodově hodně ztrácí na vedení v šampionátu, optimismus v maranellských řadách vládne, protože by Räikkönen a Massa měli být schopní pravidelně bojovat o stupně vítězů. Konečným cílem je vítězství v závodech, ale na to je zatím zřejmě příliš brzy.

"I když se výsledky úsilí všech z továrny ukázaly před čtrnácti dny v Monaku, tento víkend se dá očekávat, že budou více konkurenceschopné Red Bully, kterým zvlášť vyhovují rychlé okruhy. Takže zatímco Brawn bude pravděpodobně pořád o krok před ostatními, boj mezi Vzpínajícím se koněm a Býkem by měl být mnohem vyrovnanější, stejně jako tomu bylo v Barceloně," uvádí Ferrari ve své zprávě před GP Turecka.

Scuderia bude v Istanbulu spoléhat na vylepšený F60, který dostane úpravy aerodynamiky, včetně nové vývojové verze dvojitého difuzoru. Změny jsou ale menší, než ty nasazené v Barceloně. Ferrari se zároveň vrací ke svému vývojovému programu, který si naplánovalo ještě před začátkem sezóny a z kterého muselo na určitou dobu odbočit kvůli legalizaci dvojitého difuzoru odvolacím soudem. Menší úpravy by nyní měly na vůz přicházet v každém závodě.

Dalším důvodem pro optimismus u Ferrari je skutečnost, že ve čtyřleté historii GP Turecka zatím nezvítězil nikdo jiný než Kimi Räikkönen nebo Felipe Massa, Brazilec má na kontě triumfy ze tří posledních sezón. Inženýři Ferrari jsou přesvědčeni, že dokáží dobře využít poznatky, které mají o nastavení vozu pro Istanbul, i když došlo k významným změnám pravidel.

Z náročnosti tureckého okruhu na pneumatiky Ferrari obavy nemá, protože F60 je k nim velmi šetrný. Massa a Räikkönen budou mít ve svých vozech i nadále KERS, který se podle týmu osvědčil i v Monaku. V Istanbul Parku by měl přinést ještě větší výhody, použít ho bude možné vzhledem k délce cílové rovinky již po startu. Maranellští dodávají, že díky zkušenostem s tímto systémem z pěti závodů se jej naučili využívat efektivně a dokáží z něj vytěžit maximum.
Další článek: Mercedes: Rádi pomůžeme novým týmům, ale F1 není charita

14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.
8. května | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
8. května | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.