Soupeřem Ferrari v Turecku zřejmě nebude Brawn GP, ale Red Bull

F60 bude mít novou verzi dvojitého difuzoru.
U Ferrari panuje díky výkonnosti vozu v posledních dvou závodech dobrá nálada. I když tým bodově hodně ztrácí na vedení v šampionátu, optimismus v maranellských řadách vládne, protože by Räikkönen a Massa měli být schopní pravidelně bojovat o stupně vítězů. Konečným cílem je vítězství v závodech, ale na to je zatím zřejmě příliš brzy.

"I když se výsledky úsilí všech z továrny ukázaly před čtrnácti dny v Monaku, tento víkend se dá očekávat, že budou více konkurenceschopné Red Bully, kterým zvlášť vyhovují rychlé okruhy. Takže zatímco Brawn bude pravděpodobně pořád o krok před ostatními, boj mezi Vzpínajícím se koněm a Býkem by měl být mnohem vyrovnanější, stejně jako tomu bylo v Barceloně," uvádí Ferrari ve své zprávě před GP Turecka.

Scuderia bude v Istanbulu spoléhat na vylepšený F60, který dostane úpravy aerodynamiky, včetně nové vývojové verze dvojitého difuzoru. Změny jsou ale menší, než ty nasazené v Barceloně. Ferrari se zároveň vrací ke svému vývojovému programu, který si naplánovalo ještě před začátkem sezóny a z kterého muselo na určitou dobu odbočit kvůli legalizaci dvojitého difuzoru odvolacím soudem. Menší úpravy by nyní měly na vůz přicházet v každém závodě.

Dalším důvodem pro optimismus u Ferrari je skutečnost, že ve čtyřleté historii GP Turecka zatím nezvítězil nikdo jiný než Kimi Räikkönen nebo Felipe Massa, Brazilec má na kontě triumfy ze tří posledních sezón. Inženýři Ferrari jsou přesvědčeni, že dokáží dobře využít poznatky, které mají o nastavení vozu pro Istanbul, i když došlo k významným změnám pravidel.

Z náročnosti tureckého okruhu na pneumatiky Ferrari obavy nemá, protože F60 je k nim velmi šetrný. Massa a Räikkönen budou mít ve svých vozech i nadále KERS, který se podle týmu osvědčil i v Monaku. V Istanbul Parku by měl přinést ještě větší výhody, použít ho bude možné vzhledem k délce cílové rovinky již po startu. Maranellští dodávají, že díky zkušenostem s tímto systémem z pěti závodů se jej naučili využívat efektivně a dokáží z něj vytěžit maximum.
Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
19:41 | Jinými slovy: Gasly nahradil Kvjata Hartley nahradil Gaslyho Kvjat nahradil Sainze
19:40 | Rošády u Toro Rosso mají vliv i na počty komponent. Kvjat zdělil Sainzův vůz i inženýra a stranu garáže.
14:53 | McLaren by měl dnes oznámit prodloužení smlouvy s Alonsem.
14:18 | V pátek a v sobotu by měly být v Austinu teploty lehce pod 30 stupňů. V neděli by se mělo ochladit a vyloučit nelze ani déšť.
10:13 | Di Resta pojede příští rok čtyřiadvacetihodinovku v Daytoně.

GP USA 2017

Pátek 20. října 2017
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 21. října 2017
3. trénink 18.00–19.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 22. října 2017
Závod 21.00