Soupeřem Ferrari v Turecku zřejmě nebude Brawn GP, ale Red Bull

F60 bude mít novou verzi dvojitého difuzoru.
Soupeřem Ferrari v Turecku zřejmě nebude Brawn GP, ale Red Bull
U Ferrari panuje díky výkonnosti vozu v posledních dvou závodech dobrá nálada. I když tým bodově hodně ztrácí na vedení v šampionátu, optimismus v maranellských řadách vládne, protože by Räikkönen a Massa měli být schopní pravidelně bojovat o stupně vítězů. Konečným cílem je vítězství v závodech, ale na to je zatím zřejmě příliš brzy.

"I když se výsledky úsilí všech z továrny ukázaly před čtrnácti dny v Monaku, tento víkend se dá očekávat, že budou více konkurenceschopné Red Bully, kterým zvlášť vyhovují rychlé okruhy. Takže zatímco Brawn bude pravděpodobně pořád o krok před ostatními, boj mezi Vzpínajícím se koněm a Býkem by měl být mnohem vyrovnanější, stejně jako tomu bylo v Barceloně," uvádí Ferrari ve své zprávě před GP Turecka.

Scuderia bude v Istanbulu spoléhat na vylepšený F60, který dostane úpravy aerodynamiky, včetně nové vývojové verze dvojitého difuzoru. Změny jsou ale menší, než ty nasazené v Barceloně. Ferrari se zároveň vrací ke svému vývojovému programu, který si naplánovalo ještě před začátkem sezóny a z kterého muselo na určitou dobu odbočit kvůli legalizaci dvojitého difuzoru odvolacím soudem. Menší úpravy by nyní měly na vůz přicházet v každém závodě.

Dalším důvodem pro optimismus u Ferrari je skutečnost, že ve čtyřleté historii GP Turecka zatím nezvítězil nikdo jiný než Kimi Räikkönen nebo Felipe Massa, Brazilec má na kontě triumfy ze tří posledních sezón. Inženýři Ferrari jsou přesvědčeni, že dokáží dobře využít poznatky, které mají o nastavení vozu pro Istanbul, i když došlo k významným změnám pravidel.

Z náročnosti tureckého okruhu na pneumatiky Ferrari obavy nemá, protože F60 je k nim velmi šetrný. Massa a Räikkönen budou mít ve svých vozech i nadále KERS, který se podle týmu osvědčil i v Monaku. V Istanbul Parku by měl přinést ještě větší výhody, použít ho bude možné vzhledem k délce cílové rovinky již po startu. Maranellští dodávají, že díky zkušenostem s tímto systémem z pěti závodů se jej naučili využívat efektivně a dokáží z něj vytěžit maximum.
Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
9:21 | Ve věku 92 let zemřel Don Nichols, zakladatel týmu Shadow (v F1 mezi léty 1973 a 1980)
20. srpna | Pierre Gasly vyhrál první závod v japonské super formuli.
19. srpna | Nico Hülkenberg dnes slaví třicetiny.

GP Belgie 2017

Pátek 25. srpna 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. srpna 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. srpna 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lze zvládnout, říká Boullier

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lz…

Eric Boullier promluvil o jezdcích, se kterými během svého působení v F1 spolupracoval.

17.  8.  2017 | | 94 N/A
Technika v Rakousku, Británii a Maďarsku

Technika v Rakousku, Británii a Maďa…

Spalování oleje, předehřívání hydraulického zavěšení kol, ale také novinky, které v posledních třech závodech před letní přestávkou představily jednotlivé týmy.

21.  8.  2017 | | 49 N/A
Räikkönen oficiálně prodloužil s Ferrari

Räikkönen oficiálně prodloužil s Fer…

Kimi Räikkönen oficiálně prodloužil smlouvu s Ferrari o jeden rok.

včera | | 154 N/A
Wolff je překvapen vztahem Hamiltona s Bottasem

Wolff je překvapen vztahem Hamiltona…

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff podle svých slov nečekal, že spolu budou Lewis Hamilton a Valtteri Bottas spolupracovat tak dobře, jak spolupracují.

20.  8.  2017 | | 47 N/A
Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl na startu odsunut o 2,6 km

Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl…

Pohonné jednotky Honda mají nižší výkon v porovnání s konkurencí ale také nižší spolehlivost, což přináší nejen odstoupení ze závodů, problémy v trénincích ale především penalizace.

18.  8.  2017 | | 43 N/A