Foto: Getty Images / Patrik Lundin

Foto: Getty Images / Patrik Lundin

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Patrik Lundin

Foto: Getty Images / Patrik Lundin

 Foto: Getty Images / Patrik Lundin

Foto: Getty Images / Patrik Lundin

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Patrik Lundin

Foto: Getty Images / Patrik Lundin

 Foto: Getty Images / Patrik Lundin

Foto: Getty Images / Patrik Lundin

 Foto: Getty Images /

Foto: Getty Images /

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Patrik Lundin

Foto: Getty Images / Patrik Lundin

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Patrik Lundin

Foto: Getty Images / Patrik Lundin

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Patrik Lundin

Foto: Getty Images / Patrik Lundin

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Patrik Lundin

Foto: Getty Images / Patrik Lundin

 Foto: Getty Images / Patrik Lundin

Foto: Getty Images / Patrik Lundin

 Foto: Getty Images / Patrik Lundin

Foto: Getty Images / Patrik Lundin

 Foto: Getty Images / Patrik Lundin

Foto: Getty Images / Patrik Lundin

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Patrik Lundin
 Foto: Getty Images / Mark Thompson
 Foto: Getty Images / Patrik Lundin
 Foto: Getty Images / Patrik Lundin
29
Fotogalerie

Souhrn prvních předsezónních testů 2018: Nejvíce kol odjelo Toro Rosso

Máme za sebou první letošní předsezónní testy, které nám a asi ani týmům toho moc neřekly.

Časy nejsou v předsezónních testech až tak důležité, i když dost často mohou být určitým náznakem. Týmy jezdí s různým množstvím paliva, různým nastavením a také v průběhu testů nebo v Austrálii nasadí díly, které mohou přinést i pár desetin k dobru. 

V letošním roce zde byl ještě jeden prvek – týmy přivítalo v Katalánsku velmi chladné počasí. Nejlepší podmínky byly až v poslední den testů, ale i tak museli jezdci polovinu dne jezdit na pneumatikách do mokra a do přechodných podmínek. 

Naopak ve středu polovina týmů vůbec nevyjela. Čas zajel pouze Alonso, který byl také nejpilnější – odjel 11 kol.

Nejrychlejší čas zajel v testech Hamilton – 1:19.333 je jen o 0,184 s pomalejší, než byl čas loňské pole position. Srovnávat oba časy je složité. Na okruhu je nový asfalt a také pneumatiky jsou jiné. Hamilton svůj čas zajel na střední směsi. Letos jsou všechny směsi posunuty o jednu. Střední směs je tak stejná nebo velmi podobná loňské měkké směsi.

Přehled nejrychlejších časů

Jezdec Tým Čas Pneumatika Den
Hamilton Mercedes 1:19.333 střední 4
Vettel Ferrari 1:19.673 měkká 2
Vandoorne McLaren 1:19.854 hyperměkká 4
Bottas Mercedes 1:19.976 střední 2
Ricciardo Red 1:20.179 střední 1
Magnussen Haas 1:20.317 superměkká 4
Verstappen Red 1:20.326 střední 2
Raikkonen Ferrari 1:20.506 měkká 1
Hulkenberg Renault 1:20.547 střední 1
Alonso McLaren 1:20.929 superměkká 4
Sainz Renault 1:20.940 střední 4
Stroll Williams 1:21.142 měkká 4
Gasly Toro 1:21.318 měkká 2
Kubica Williams 1:21.495 měkká 2
Sirotkin Williams 1:21.822 měkká 2
Ocon Force 1:21.841 měkká 2
Perez Force 1:21.973 měkká 4
Hartley Toro 1:22.371 měkká 1
Grosjean Haas 1:22.578 měkká 1
Leclerc Sauber 1:22.721 měkká 4
Ericsson Sauber 1:23.408 měkká 1
Mazepin Force 1:25.628 střední 1

Počty kol nejsou s ohledem na počasí a faktickou ztrátu jednoho dne příliš vysoké. Přesto se právě zde zrodilo jedno překvapení. Kdo by to ještě vloni čekal, že nejvíce kol odjede v testech Toro Rosso s motorem Honda?

Je ovšem otázkou, zda Honda dokáže odjet vzdálenost 7 závodů a bude dobře pracovat i v plném nasazení a za těžších podmínek.

Počty kol

Tým Kol
Toro Rosso 324
Mercedes 306
Ferrari 298
Sauber 283
Williams 276
Renault 273
McLaren 260
Red Bull 209
Haas 187
Fore India 166

Speed trap (čtvrtek)

Foto: Getty Images / Patrik Lundin 

Doporučujeme

Články odjinud