Nejrychlejší časy jednotlivých jezdců
Nejrychlejší kola zajeli během testů jezdci Ferrari. Například Mercedes ale vůbec nenasadil hyperměkkou směs.
Jezdec |
Tým |
Čas |
Pneumatiky |
Den |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:17.182 |
hyperměkké |
7 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:17.221 |
hyperměkké |
8 |
Fernando Alonso |
McLaren |
1:17.784 |
hyperměkké |
8 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull |
1:18.047 |
hyperměkké |
6 |
Carlos Sainz |
Renault |
1:18.092 |
hyperměkké |
8 |
Kevin Magnussen |
Haas |
1:18.360 |
superměkké |
7 |
Pierre Gasly |
Toro Rosso |
1:18.363 |
hyperměkké |
7 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1.18.400 |
ultraměkké |
6 |
Romain Grosjean |
Haas |
1:18.412 |
ultraměkké |
8 |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:18.560 |
ultraměkké |
6 |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:18.675 |
hyperměkké |
7 |
Stoffel Vandoorne |
McLaren |
1:18.855 |
hyperměkké |
7 |
Brendon Hartley |
Toro Rosso |
1:18.949 |
hyperměkké |
8 |
Esteban Ocon |
Force India |
1:18.967 |
hyperměkké |
8 |
Charles Leclerc |
Sauber |
1:19.118 |
hyperměkké |
8 |
Sergej Sirotkin |
Williams |
1:19.189 |
měkké |
8 |
Marcus Ericsson |
Sauber |
1:19.244 |
hyperměkké |
7 |
Robert Kubica |
Williams |
1:19.629 |
superměkké |
7 |
Sergio Perez |
Force India |
1:19.634 |
hyperměkké |
7 |
Max Verstappen |
Red Bull |
1:19.842 |
měkké |
7 |
Lance Stroll |
Williams |
1:19.954 |
měkké |
8 |
Nikita Mazepin |
Force India |
1:25.628 |
střední |
1 |
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Pokračování 2 / 10
Rozdíly mezi směsmi
Týmy zajely nejrychlejší časy za různých podmínek, s různým nastavením a množstvím paliva. Například Mercedes navíc vůbec nenasadil hyperměkké pneumatiky.
Rozdíly mezi směsmi podle Pirelli
- Mezi střední a měkkou: 0,8 s
- Mezi měkkou a superměkkou: 0,4 s
- Mezi superměkkou a ultraměkkou: 0,6 s
- Mezi ultraměkkou a hyperměkkou: 0.7 až 0,8 s
Pokračování 3 / 10
Nejrychlejší časy týmů
Nejrychlejší čas, který během obou testů zajely jednotlivé týmy a pneumatika, na které čas zajely.
Tým |
Jezdec |
Čas |
Pneumatiky |
Den |
Ferrari |
Sebastian Vettel |
1:17.182 |
hyperměkké |
7 |
McLaren |
Fernando Alonso |
1:17.784 |
hyperměkké |
8 |
Red Bull |
Daniel Ricciardo |
1:18.047 |
hyperměkké |
6 |
Renault |
Carlos Sainz |
1:18.092 |
hyperměkké |
8 |
Haas |
Kevin Magnussen |
1:18.360 |
superměkké |
7 |
Toro Rosso |
Pierre Gasly |
1:18.363 |
hyperměkké |
7 |
Mercedes |
Lewis Hamilton |
1:18.400 |
ultraměkké |
6 |
Force India |
Esteban Ocon |
1:18.967 |
hyperměkké |
8 |
Sauber |
Charles Leclerc |
1:19.118 |
hyperměkké |
8 |
Williams |
Sergej Sirotkin |
1:19.189 |
měkké |
8 |
Pokračování 4 / 10
Kdo v testech rychlý je...
Barcelona je zajímavý okruh. Týmy ho častokrát používají na simulátoru k ověření nastavení nebo dílů. Jednak proto, že na něm během roku najezdí nejvíce, ale také proto, že je to okruh, kde je z hlediska aerodynamiky vše.
Říká se, že kdo uspěje v Barceloně, ten bude silný všude. Dnes už to možná kvůli pohonným jednotkám platí méně, ale stále je úspěch na katalánském okruhu důležitý.
Úspěch v testech ale neznamená úspěch v sezóně. Od roku 2008 zajeli budoucí mistři světa nejrychlejší kolo testů jen ve 20 % případů.
Pokračování 6 / 10
Počty kol
Největší počet kol už tradičně zajel Mercedes. Překvapením je třetí Toro Rosso, které letos používá pohonnou jednotku Honda. Japonci vloni nasadili nový koncept, se kterým jezdí také letos, takže mohli během zimy pracovat i na spolehlivosti.
McLaren potkalo celkem 6 problémů, kvůli kterým zastavil na trati a delší dobu nejezdil.
Tým |
Kol |
km |
Mercedes |
1039 |
4837 |
Ferrari |
929 |
4324 |
Toro Rosso |
822 |
3826 |
Williams |
819 |
3812 |
Renault |
795 |
3701 |
Sauber |
786 |
3659 |
Red Bull |
782 |
3640 |
Force India |
711 |
3310 |
Haas |
693 |
3226 |
McLaren |
599 |
2788 |
Pokračování 7 / 10
Počty kol – srovnání s loňskými testy
Přestože se letos testovalo jen sedm dní (třetí den prvních testů bylo tak špatné počasí, že vyjela jen polovina týmů), tak se celkově odjelo více kol. Může za to vyšší spolehlivost pohonných jednotek (zejména Honda a Renault) i týmů.
Tým |
Rozdíl |
Force India |
-74 |
Mercedes |
-57 |
Ferrari |
-27 |
Haas |
-22 |
Sauber |
-2 |
Williams |
19 |
Red Bull |
98 |
McLaren |
174 |
Renault |
198 |
Toro Rosso |
238 |
Pokračování 8 / 10
10 jezdců s nejvyšším počtem kol
Sebastian Vettel odjel více kol než McLaren.
Jezdec |
Kol |
Vettel |
643 |
Hamilton |
456 |
Gasly |
452 |
Sainz |
444 |
Verstappen |
419 |
Ericsson |
411 |
Magnussen |
380 |
Leclerc |
375 |
Ocon |
372 |
Pokračování 10 / 10
Testy versus GP Španělska 2017
Tuhle tabulku přidáváme jen jako zajímavost. Jedná se o srovnání nejrychlejšího času týmu v testech s nejrychlejším časem v kvalifikaci na GP Španělska 2017.
Pamatujte, že pneumatiky jsou letos měkčí, hyperměkkou v GP Španělska letos neuvidíme a na okruhu je nový povrch.
Tým |
Rozdíl (s) |
Pneumatika (testy) |
Renault |
-3,305 |
hyperměkké |
McLaren |
-3,264 |
hyperměkké |
Toro Rosso |
-3,008 |
hyperměkké |
Haas |
-2,969 |
superměkké |
Sauber |
-2,685 |
hyperměkké |
Force India |
-2,103 |
hyperměkké |
Williams |
-2,033 |
měkké |
Ferrari |
-2,018 |
hyperměkké |
Red Bull |
-1,659 |
hyperměkké |
Mercedes |
-0,749 |
ultraměkké |