Souhrn předsezónních testů 2018

Osm dní testování je za námi. Podívejte se na statistický přehled obou čtyřdenních bloků testů.

Nejrychlejší časy jednotlivých jezdců

Nejrychlejší kola zajeli během testů jezdci Ferrari. Například Mercedes ale vůbec nenasadil hyperměkkou směs.

Jezdec Tým Čas Pneumatiky Den
Sebastian Vettel Ferrari 1:17.182 hyperměkké 7
Kimi Räikkönen Ferrari 1:17.221 hyperměkké 8
Fernando Alonso McLaren 1:17.784 hyperměkké 8
Daniel Ricciardo Red Bull 1:18.047 hyperměkké 6
Carlos Sainz Renault 1:18.092 hyperměkké 8
Kevin Magnussen Haas 1:18.360 superměkké 7
Pierre Gasly Toro Rosso 1:18.363 hyperměkké 7
Lewis Hamilton Mercedes 1.18.400 ultraměkké 6
Romain Grosjean Haas 1:18.412 ultraměkké 8
Valtteri Bottas Mercedes 1:18.560 ultraměkké 6
Nico Hülkenberg Renault 1:18.675 hyperměkké 7
Stoffel Vandoorne McLaren 1:18.855 hyperměkké 7
Brendon Hartley Toro Rosso 1:18.949 hyperměkké 8
Esteban Ocon Force India 1:18.967 hyperměkké 8
Charles Leclerc Sauber 1:19.118 hyperměkké 8
Sergej Sirotkin Williams 1:19.189 měkké 8
Marcus Ericsson Sauber 1:19.244 hyperměkké 7
Robert Kubica Williams 1:19.629 superměkké 7
Sergio Perez Force India 1:19.634 hyperměkké 7
Max Verstappen Red Bull 1:19.842 měkké 7
Lance Stroll Williams 1:19.954 měkké 8
Nikita Mazepin Force India 1:25.628 střední 1

Foto: Getty Images / Mark Thompson 

Pokračování 2 / 10

Rozdíly mezi směsmi

Týmy zajely nejrychlejší časy za různých podmínek, s různým nastavením a množstvím paliva. Například Mercedes navíc vůbec nenasadil hyperměkké pneumatiky.

Rozdíly mezi směsmi podle Pirelli

  • Mezi střední a měkkou: 0,8 s
  • Mezi měkkou a superměkkou: 0,4 s
  • Mezi superměkkou a ultraměkkou: 0,6 s
  • Mezi ultraměkkou a hyperměkkou: 0.7 až 0,8 s

_O3I6533.JPG

Pokračování 3 / 10

Nejrychlejší časy týmů

Nejrychlejší čas, který během obou testů zajely jednotlivé týmy a pneumatika, na které čas zajely. 

Tým Jezdec Čas Pneumatiky Den
Ferrari Sebastian Vettel 1:17.182 hyperměkké 7
McLaren Fernando Alonso 1:17.784 hyperměkké 8
Red Bull Daniel Ricciardo 1:18.047 hyperměkké 6
Renault Carlos Sainz 1:18.092 hyperměkké 8
Haas Kevin Magnussen 1:18.360 superměkké 7
Toro Rosso Pierre Gasly 1:18.363 hyperměkké 7
Mercedes Lewis Hamilton 1:18.400 ultraměkké 6
Force India Esteban Ocon 1:18.967 hyperměkké 8
Sauber Charles Leclerc 1:19.118 hyperměkké 8
Williams Sergej Sirotkin 1:19.189 měkké 8

Pokračování 4 / 10

Kdo v testech rychlý je...

Barcelona je zajímavý okruh. Týmy ho častokrát používají na simulátoru k ověření nastavení nebo dílů. Jednak proto, že na něm během roku najezdí nejvíce, ale také proto, že je to okruh, kde je z hlediska aerodynamiky vše.

Říká se, že kdo uspěje v Barceloně, ten bude silný všude. Dnes už to možná kvůli pohonným jednotkám platí méně, ale stále je úspěch na katalánském okruhu důležitý.

Úspěch v testech ale neznamená úspěch v sezóně. Od roku 2008 zajeli budoucí mistři světa nejrychlejší kolo testů jen ve 20 % případů. 

GettyImages-929252508.jpg

Pokračování 5 / 10

Nejrychlejší časy na jednotlivých směsích

Pneumatika Jezdec Tým Čas Den
hyperměkké Sebastian Vettel Ferrari 1:17.182 7
ultraměkké Sebastian Vettel Ferrari 1:18.079 7
superměkké Kimi Räikkönen Ferrari 1:18.292 8
měkké Sergej Sirotkin Williams 1:19.189 8
střední Valtteri Bottas Mercedes 1:18.923 8

Pokračování 6 / 10

Počty kol

Největší počet kol už tradičně zajel Mercedes. Překvapením je třetí Toro Rosso, které letos používá pohonnou jednotku Honda. Japonci vloni nasadili nový koncept, se kterým jezdí také letos, takže mohli během zimy pracovat i na spolehlivosti. 

McLaren potkalo celkem 6 problémů, kvůli kterým zastavil na trati a delší dobu nejezdil. 

Tým Kol km
Mercedes 1039 4837
Ferrari 929 4324
Toro Rosso 822 3826
Williams 819 3812
Renault 795 3701
Sauber 786 3659
Red Bull 782 3640
Force India 711 3310
Haas 693 3226
McLaren 599 2788

Pokračování 7 / 10

Počty kol – srovnání s loňskými testy

Přestože se letos testovalo jen sedm dní (třetí den prvních testů bylo tak špatné počasí, že vyjela jen polovina týmů), tak se celkově odjelo více kol. Může za to vyšší spolehlivost pohonných jednotek (zejména Honda a Renault) i týmů. 

Tým Rozdíl
Force India -74
Mercedes -57
Ferrari -27
Haas -22
Sauber -2
Williams 19
Red Bull 98
McLaren 174
Renault 198
Toro Rosso 238

Pokračování 8 / 10

10 jezdců s nejvyšším počtem kol

Sebastian Vettel odjel více kol než McLaren.

Jezdec Kol
Vettel 643
Hamilton 456
Gasly 452
Sainz 444
Verstappen 419
Ericsson 411
Magnussen 380
Leclerc 375
Ocon 372

Pokračování 9 / 10

Kombinovaná speed trap

Pokračování 10 / 10

Testy versus GP Španělska 2017

Tuhle tabulku přidáváme jen jako zajímavost. Jedná se o srovnání nejrychlejšího času týmu v testech s nejrychlejším časem v kvalifikaci na GP Španělska 2017.

Pamatujte, že pneumatiky jsou letos měkčí, hyperměkkou v GP Španělska letos neuvidíme a na okruhu je nový povrch.

Tým Rozdíl (s) Pneumatika (testy)
Renault -3,305 hyperměkké
McLaren -3,264 hyperměkké
Toro Rosso -3,008 hyperměkké
Haas -2,969 superměkké
Sauber -2,685 hyperměkké
Force India -2,103 hyperměkké
Williams -2,033 měkké
Ferrari -2,018 hyperměkké
Red Bull -1,659 hyperměkké
Mercedes -0,749 ultraměkké

Doporučujeme

Články odjinud