Současní výrobci budou muset sdílet technologie s těmi novými, říká Brawn

Jak přilákat do F1 nové výrobce? Podle Rosse Brawna by měli současní výrobci sdílet některé části s těmi novými.
Současní výrobci budou muset sdílet technologie s těmi novými, říká Brawn

Několik výrobců se účastnilo diskusí o nových pravidlech a koketovalo s možností vstupu do F1. Jednalo se o Aston Martin, Cosworth a Porsche.

Noví výrobci však podmiňovali vstup do F1 změnou pravidel, ke které od roku 2021 sice dojde, ale v mnohem menší míře. Současné pohonné jednotky zůstávají.

„Padající most byl zvednutý,“ řekl Brawn pro web F1. „Stávající dodavatelé nechtějí, aby přišel někdo další.“

„Našli jsme kompromis. Budou vydána pravidla, podle kterých získají noví účastníci podporu od těch současných. Budou tam komponenty a technologie, které budou muset být sdíleny, pokud o to bude požádáno.“

Alonso nikdy nebyl ve správný čas na správném místě, říká Brawn

Alonso nikdy nebyl ve správný čas na správném místě, říká Brawn

„Není to tak radikální změna, ale stále je to dobrý krok správným směrem. Existují také pěkné změny způsobu, jakým se musí jezdec starat o svůj motor, což je podle mě dobré směrem k lepšímu sportu.“

„Stávající výrobci motorů uznali, že za sebou nemohou zavřít dveře. Pokud zde bude vážný zájem od jiného výrobce nebo dodavatele, musí spolupracovat, aby našli způsob, jak tomuto výrobci pomoci vstoupit do F1.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (18) Další článek: Za Monzu rychlejší! V Itálii plánují rekonstrukci, možná se vrátí i ovál
15:33 | Takhle si McLaren představuje F1 budoucnosti odkaz
16:32 | Zdá se, že Ticktum má smůlu. Účastní se zimní asijské F3, ale body za super licenci podle Autosportu nedostane. FIA totiž požaduje, aby měla série alespoň 5 závodů a tato má jen 3.
22. ledna | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.
21. ledna | HWA bude spolupracovat ve F2 s týmem Arden. Šance pro juniory Mercedesu...