Současné vozy se obtížněji řídí, hodnotí Hülkenberg

Nové monoposty formule 1 podle německého pilota nabízejí menší prostor pro jezdeckou chybu.
Současné vozy se obtížněji řídí, hodnotí Hülkenberg

Pilot Force India Nico Hülkenberg si myslí, že díky novým pravidlům pro rok 2014, které mimo jiné vozům snížily přítlak a zavedly nové motory, když osmiválce o objem 2,4 litru byly nahrazeny 1,6litrovými šestiválci, je řízení monopostu F1 náročnější.

„Byla to trochu výzva,” řekl pro Autosport Hülkenberg. „Je to těžší, protože už nemůžete tolik tlačit na pilu. Díky přítlaku jste mohli (v roce 2013) více tlačit a byl tam navíc prostor pro chybu, který vás zachránil, když jste to přehnali.”

„Když to teď trochu přeženete, můžete tím snadno pokazit celé kolo. I když za to možná mohl i fakt, že náš vůz byl neklidný.”

Řízení musí být těžší, myslí si týmy

Řízení musí být těžší, myslí si týmy

Nové pohonné jednotky si okamžitě od některých lidí vysloužily kritiku, podle Hülkenberga je však jejich jediným problémem pouze zvuk, když už nejsou tak hlasité jako osmiválce v minulosti.

„Motory jsou dobré, a co se týče jezdeckých vlastností, tak Mercedes-Benz byl úžasný,” řekl Hülkenberg, který v příštím roce bude závodit také ve 24h Le Mans.

„Mají spoustu výkonu, jediný problém je tedy v tom, jak ten výkon s menším množstvím přítlaku přenést na trať.”

„Osobně mi chybí ten zvuk, jinak jsou ty motory ale vlastně silnější než dříve.”

Další článek: Body jsou podle Verstappena realistickým cílem

8:23 | Max Verstappen dnes slaví 23. narozeniny.
29. září | Ještě upřesnění: Ilott nahradí v prvním tréninku Grosjeana, Schumacher zase Giovinazziho.
29. září | V Melbourne se stále pracuje s termínem závodu 14. března. Mohla by tam tak začít sezóna (via odkaz)
28. září | Mika Häkkinen dnes slaví 52. narozeniny.