Šéfdesignér Red Bullu Adrian Newey říká, že se záměr FIA učinit vozy bezpečnější díky nižším nosům zcela minul účinkem, realita je podle něj přesně opačná.
Špička nosu vozu může být letos maximálně 18,5 cm nad zemí, loni to bylo 55 cm. Kvůli tomuto pravidlu vznikají prapodivné kreace, ale úmyslem FIA bylo, aby vůz neměl tendenci se zvedat, když zezadu narazí do kola jiného monopostu.
"Musím přiznat obavy, že se teď může stát opak, že se auta teď budou v podstatě potápět," kritizoval Newey. "Takže když narazíte zezadu do vozu, zajedete pod něj a skončíte po nárazovou strukturou, což je podle mě mnohem horší scénář."
Dalším nepříjemným, byť už ne nebezpečným dopadem této změny, jsou nevzhledné tvary. "Myslím, že je škoda, když pravidla vytvářejí ošklivá řešení, jak jsme viděli na některých představených vozech. Není to striktně jen technická záležitost, protože musíme postavit auto, které podle nás bude nejrychlejší nezávisle na vzhledu."
"Ale myslím, že tvary vozů a jejich zvuk patří k dramatu formule 1. A je škoda, pokud jsou vozy neatraktivní."
Další výtku vůči novým pravidlům směřoval Newey k povinnosti uložit baterie ERS pod palivovou nádrž.
"Bylo to učiněno kvůli bezpečnosti, ale nejsem si jistý, proč je bezpečnější dát baterii pod palivovou nádrž než za motor. Podle mě jsou to neznámé vody. Boeing si prožil noční můru s bateriemi u svého Dreamlineru, museli letadlo dlouho nechat na zemi, než to vyřešili."
Nebezpečí tkví v poškození baterie a následném požáru. "Asi pak můžete jen auto vytlačit do pit lane a dívat se, jak hoří. Nemyslím, že je to nebezpečné pro jezdce, protože o tom víte s rozumným předstihem, ale pořád je to nebezpečné," dodal Newey s tím, že ERS jsou nebezpečnější také kvůli vyššímu napětí.