Současné motory jsou chyba, říká Wolff. Nové musí být podle něj levnější

Formule 1 diskutuje o budoucnosti pohonných jednotek. Zatím to vypadá, že zůstane u hybridů, i když palivo bude syntetické.
Současné motory jsou chyba, říká Wolff. Nové musí být podle něj levnější

Nové pohonné jednotky mají do F1 přijít v roce 2026, ale je možné, že jejich příchod uspíší případná dohoda ohledně zmrazení současných pohonných jednotek, o což usiluje Red Bull.

Blíží se kompromis? Ferrari a Renault možná kývnou na zmrazení motorů

Blíží se kompromis? Ferrari a Renault možná kývnou na zmrazení motorů

„Diskuse byla velmi dobrá,“ řekl Wolff pro Autosport o nedávném jednání ohledně budoucnosti pohonných jednotek ve F1.

Podle Wolffa je zřejmé, jakým směrem se ubírá automobilový průmysl. Formule 1 chce čistě elektrický pohon přenechat formuli E a zůstat u nějaké verze hybridních motorů.

Hlavní cíl nových pohonných jednotek podle Wolffa? Peníze.

„Věřím, že bychom se měli podívat na náklady. Neměli bychom jít cestou vývoje zcela nové pohonné jednotky.“

„Víme, že jsme tuto chybu udělali v letech 2011 a 2012, když jsme postavili vysoce sofistikovanou a také velmi efektivní pohonnou jednotku, která se ale stala velmi složitou.“

„Za současného stavu si myslím, že musíme mít kombinaci toho, co máme dnes – spalovací motor a přidat hybridní energii a výkon, abychom měli lepší poměr mezi udržitelným energetickým pohonem a konvenčními spalovacími motory.“

Podle některých hlasů by mohla jít F1 cestou spalovacího motoru a jednotného ERSu. 

„Nemyslím si, že je to o zjednodušení, je to jen o tom, že se snažíme nemít zvyšující se náklady. Kromě elektrických komponent s potenciálně větší nebo výkonnější baterie jsou určitě budoucností udržitelná paliva.“

Další článek: Zak Brown očekává, že Alonso bude v Alpine tvrdým soupeřem

10:02 | Ferrari pokračuje v testech s vozem SF71H ve Fioranu. Sainze dnes vystřídal Mick Schumacher.
21. dubna | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
21. dubna | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
21. dubna | V Barceloně začaly testy F3

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen