Současné mokré pneumatiky jsou velice špatné, stěžuje si Grosjean

Francouz po nejlepší kvalifikaci Haasu boural už při nájezdu na startovní rošt.
Současné mokré pneumatiky jsou velice špatné, stěžuje si Grosjean

Romain Grosjean zkritizoval pneumatiky Pirelli do mokrých podmínek, které podle něj poskytují velice špatnou přilnavost a jízda na nich je nebezpečná.

Francouz měl do Velké ceny Brazílie startovat ze sedmého místa, což byl dosud nejlepší kvalifikační výsledek Haasu. Už při nájezdu na startovní rošt ale havaroval v závěrečném sektoru trati, do závodu tedy vůbec nenastoupil.

„Upřímně, nevím, co se stalo,“ posteskl si Grosjean. „Viděl jsem další dvě auta se stejným problémem, takže musíme zlepšit pneumatiky do mokra. Co se mě týče, já jsem ani netlačil.“

„Ukazuje to, že pneumatika to extrémního mokra je velice špatná a vůbec nedrží. Musíte přijmout obrovské riziko, ani na rovince nejste schopni auto ovládnout.“

„Úžasný výsledek se obrátil v prach ani ne za 24 hodin. Měli jsme dobrou startovní pozici, já jsem jen zajížděl pár kol před nájezdem na rošt, jel jsem do kopce a ani ne naplno. Zadní gumy se hodně protočily a auto šlo do smyku. Bylo to jako vypínač, nemohl jsem to ovládnout.“

Boural také Ericsson

Stejné místo se během závodu stalo osudným Marcusi Ericssonovi, který havaroval velice podobně. Jen o pár desítek metrů dál nedlouho poté boural Kimi Räikkönen.

„V zatáčkách je všechno v pohodě, ale když přijedete do dvanácté zatáčky a nájezdu na cílovou rovinky, je tam dost stojaté vody,“ řekl Ericsson, který narozdíl od Grosjeana boural na přechodných pneumatikách.

„Už jsme viděli tři auta ztratit kontrolu, víceméně na rovince. Jak na přechodných, tak na extrémně mokrých, nevím, jestli je v tom nějaký rozdíl, jelikož jsme viděli auta na obou variantách ztratit kontrolu.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (1) Další článek: Schumacher je oficiálně na sociálních sítích
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.