Testování ve Španělsku může být trochu ošemetné. Pro Vitalije Petrova tedy určitě. Před čtvrt rokem v Abú Zabí bránil Fernandu Alonsovi celý závod v předjetí tak dokonale, že Španěl ve výsledku přišel o titul.
Ruský závodník se proto stal pro fanoušky Ferrari a Alonsa oficiálním
nepřítelem. Teď po třech testováních na španělské půdě ale může pilot Renaultu říct,
že minimálně ta španělská část tifosi mu odpustila.
„Španělé už ano. Fotí se tu se mnou, usmívají se a
nepotřebuju bodyguardy,“ popsal pro formula1.com Petrov. „Tehdy v Abú Zabí
jsem jenom dělal svoji práci. Takové je závodění – jsou tu vítězové a poražení.
S postupem času to lidi pochopili. To jen ten první nával emocí byl trochu
zuřivý.“
Na trati v Barceloně měl zatím Petrov rozhodně víc
problémů než v jejím zákulisí. Z Jerezu si přivezl přetrvávající
potíže s KERS a brzděním.
„Pořád nemůžu najít hranici ani se jí přiblížit. Moc jsem toho
kvůli únikům kapalin a problémům s KERS a brzdami nenajezdil. Je těžké
něco srovnávat, když na to nemůžu šlápnout,“ stěžoval si po pátečním tréninku
pro Autosport.
Hlavní potíž viděl v brzdění. „Jakmile šlápnete na
brzdu, zablokuje se vám záď. Zadní pneumatiky přestanou držet, po dvou třech
zatáčkách se přehřejí a nemáte přilnavost. Musíme najít správnou cestu, a proto
potřebujeme testovat. Celý loňský rok jsme měli problémy s tuhostí a
rychlým opotřebením brzd, a teď se to vrací zase,“ popsal Rus.
Sobota už byla lepší. Renaultu se podařilo vyřešit problém s KERS. Petrov posbíral slušnou řádku kol i informací. „Problém s KERS
byl ošemetný, ale už jsme zjistili, kde byla závada, a opravili to. Snad už nás
to nebude obtěžovat. Všechno zlé je pro něco dobré. Přece jen je lepší mít
potíže při testech, proto je taky pořádáme, a pak mít bezproblémovou sezonu,“
vysvětlil jezdec formula1.com.
Stejně jako většina ostatních jezdců i Petrov má za to, že
časy z testů nemají žádnou výpovědní hodnotu. „Zapomeňte na časy. My je
ani nečteme. Minulý rok byste z testů taky nepoznali, jak rychlý nakonec
bude Red Bull. Pracujeme na programu, sbíráme data a uvidíme v prvním závodě.“