Souboj nováčků ovládl Timo Glock

Po dlouhé době jsme byli svědky soutěžení zcela nových týmů. Obsadily sice poslední místa, všechny se ale svorně drží svých pozitivních vyhlídek do budoucna.

Těžko na cvičišti, ještě tíže na bojišti, to dnes s nadsázkou platilo pro tři nové týmy ve formuli 1 - Lotus, Virgin a HRT. Jejich piloti si mezi sebou podle očekávání rozdělili posledních šest příček. Nejlépe z tohoto minisouboje vyšel Timo Glock z Virginu, za ním se umístili oba piloti Lotusu v pořadí Trulli, Kovalainen. O vytvoření sendviče Virgin-Lotus se postaral Lucas di Grassi, který odstartuje dvaadvacátý. Do jámy lvové byli vrženi oba piloti HRT. Jiná než poslední řada byla pro naprosto neotestovaný vůz pouze utopickou myšlenkou. Bruno Senna při svém debutu v kvalifikaci na závod formule 1 získal třiadvacátou pozici. Ind Karun Čandhok odstartuje poslední.

Hispania Racing Team má v letošní sezoně ambice stát se nejlepším z nových týmů. Zítra mu však bude bohatě stačit, když závod dokončí. Bruno Senna se dokonce nechal slyšet, že vidina šachovnicové vlajky by pro něho měla cenu pódiového umístění.

"Bylo jistě povzbuzující, že jsme dnes s vozem odjeli další kola. Zatímco ostatní nakroužili tisíce mil, my jen šestadvacet kol. Už jsme se toho ale stihli hodně naučit a hodláme v tom pokračovat. Musím poděkovat mechanikům, inženýrům a celému týmu za jejich neuvěřitelnou práci. Díky nim jsme se dostali do pozice, že zítra můžeme startovat," řekl synovec Ayrtona Senny.

Karun Čandhok je svému týmu pochopitelně také vděčný. Přesto se kvůli němu dostal do nelichotivé situace. Své vůbec první kilometry s vozem najel až v kvalifikaci. Ztrátu jedné vteřiny na svého týmového kolegu proto považuje za úspěch.

U Lotusu mohou být poměrně spokojeni. Zelenožluté vozy pracují podle představ a výkonnostně jsou velice vyrovnané Virginu. Jarno Trulli i Heikki Kovalainen si dávají společný cíl - dokončit závod. Vzhledem ke slušně vypadající spolehlivosti oba věří, že toho dosáhnou.

U Virginu mají důvod ke spokojenosti - Timo Glock na "zbytek světa" ztratil 2,7 vteřiny, což je týmem považováno za pozitivum.

Další článek: Podle Hamiltona schází McLarenu přítlak

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)