Ferrari absolutně ovládlo první závod nové sezony vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC. Hypervozy 499P získaly v Kataru první tři místa v cíli. Ferrari s továrním vozem ve WEC získalo první celkové vítězství mimo Le Mans.
Dvakrát po sobě to Ferrari vyšlo v Le Mans, v jiném závodě WEC však italská tovární stáj v celkovém pořadí ne a ne vyhrát. Jen loni získalo triumf v šestihodinovce v Austinu „netovární“ žluté Ferrari #83, které ale oficiálně startuje pod hlavičkou soukromé stáje AF Corse a do továrních statistik tak jeho vítězství nebylo možné počítat. Sérii bez vítězství v „běžném“ závodě mistrovství světa Ferrari zlomilo až o posledním únorovém pátku v Kataru, kde obsadilo rovnou kompletní stupně vítězů. Poprvé v historii šampionátu.
Sezonu 2025 ve vytrvalostním MS otevřeli historickým triumfem pro Ferrari loňští vítězové 24 hodin Le Mans Antonio Fuoco, Miguel Molina a Nicklas Nielsen. První jmenovaný italský pilot se dostal s vozem #50 na první místo v závěrečné z deseti závodních hodin po poslední sérii pit stopů. Fuoco zajížděl do boxů jako druhý za vedoucím Kubicou ve Ferrari #83, pit stop továrního Fuocova vozu byl ale kratší díky nevyměňování pneumatik a Ital tak převzal vedení. Pod šachovnicovou vlajkou projel první s náskokem lehce přes dvě sekundy na druhého Kubicu. Polák se v kokpitu střídal se svým již stálým parťákem Jie I-fejem a s nováčkem Philem Hansonem, který v posádce „třiaosmdesátky“ vystřídal Roberta Švarcmana. Ten se letos místo WEC soustředí na sérii IndyCar, kde získal sedačku u týmu Prema.
Méně než čtyři desetiny sekundy dojel do cíle třetí za Kubicou Alessandro Pier Guidi s továrním Ferrari #51. Ital se v poslední půlhodině dotáhl na Poláka v „soukromém“ Ferrari díky nejčerstvějším pneumatikám, nicméně do souboje s Kubicou o druhé místo se už po pokynu z týmového rádia nepustil. S Pier Guidim se v kokpitu střídali ještě James Calado a Antonio Giovinazzi, který ve čtvrtek získal pro vůz #51 pole position. I během závodu se poté Giovinazzi pohyboval místy na první pozici, ambice Ferrari #51 na vítězství v Kataru však „zařízly“ dvě penalizace. Sám Giovinazzi si musel odpykat trest v podobě průjezdu boxovou uličkou za nedodržení pravidel upravujících proceduru virtuálního safety caru, následně ještě „jednapadesátka“ dostala deset sekund k zastávce v boxech navíc za předjíždění vně traťových limitů.
Vyhlášení virtuálního safety caru, po kterém na trať zamířil fyzický safety car, se kromě Ferrari #51 zle podepsalo především na obou továrních vozech Cadillac v barvách týmu JOTA Sport. Britská stáj oba své vozy povolala do boxů v pravý čas tak, aby se během neutralizace po návratu na trať dostaly před Ferrari na první dvě místa. Taktický tah vyšel Cadillacu skvěle, těsně před restartem závodu skutečně vedl Jenson Button (#38) před stájovým kolegou Alexem Lynnem v sesterském prototypu #12. Jenomže samotný restart proběhl z pohledu Cadillacu naprosto katastrofálně. Lynn nečekal Buttonovo zpomalení po akceleraci a do svého stájového kolegy těsně před vyvěšením zelených vlajek zezadu vrazil. Oba Cadillacy se tak vzájemně sestřelily ze samotného čela závodu ještě během safety car fáze. Nevídaný průšvih Cadillacu sebral šance na dobré umístění, vůz #12 nakonec skončil osmý a prototyp #38 dojel až mimo body na šestnácté pozici.
I tato americká katastrofa pomohla ke konečnému čtvrtému místu továrnímu BMW M Hybrid V8 #15, ve kterém se s Driesem Vanthoorem a Raffaelem Marciellem střídal též Kevin Magnussen. Páté a šesté místo následně obsadily hypervozy tovární Toyoty, která letos obhajuje titul v poháru konstruktérů. Do bodované desítky se v Kataru dostaly ještě vozy BMW #20, již zmiňovaný Cadillac #12, Peugeot #93 a Porsche #5. Německá tovární stáj, která loni slavila jezdecký titul mistrů světa, se letos v Kataru potýkala s velmi špatným kvalifikačním i závodním tempem. Druhé Porsche #6 skončilo až mimo body na jedenáctém místě.
Závod v Kataru, který byl původně vypsaný na 335 kol (1812 km), ale nakonec se kvůli několika neutralizacím dojížděl v časovém limitu deseti hodin, byl soutěžním debutem pro nové hypervozy Aston Martin Valkyrie. Speciály z rýsovacího prkna Adriana Neweyho však dosti trápily „dětské nemoci“. Vozu #009 za jízdy uletěly samovolně otevřené dveře a nakonec skončil v rámci třídy poslední sedmnáctý. Sesterský speciál #007 do cíle vůbec nedojel. Dalším závodem pro „valkýru“ bude březnová dvanáctihodinovka na Sebringu, která bude jejím debutem v zámořském šampionátu IMSA. Do WEC se dvě Valkyrie vrátí při dubnovém pokračováním mistrovství světa v Imole.
Ve třídě LMGT3 probíhal až do posledního kola souboj o vítězství mezi Danielem Juncadellou ve voze Corvette #33 a Grégoirem Saucym v McLarenu #59. Švýcar nakonec na španělského expilota DTM nevyzrál, a tak se z úvodního triumfu roku v kategorii pro vozy GT3 radují spolu s Juncadellou Ben Keating a Jonny Edgar. McLaren bere druhé místo s posádkou, kterou kromě Saucyho tvořili ještě Sébastien Baud a James Cottingham. Třetí v LMGT3 dojeli Timur Boguslavskij, Augusto Farfus a Yasser Shahin, kteří se střídali v BMW M4 GT3 EVO #31 týmu WRT.
Dalším závodem sezony FIA WEC 2025 bude šestihodinovka v italské Imole 20. dubna.