Žádný GP2 engine. Pierre Gasly se snaží lidi z Hondy motivovat. V Bahrajnu dokonce rozplakal šéfa Hondy.
Pierre Gasly věděl, do čeho jde. Už vloni totiž spolupracoval s Japonci a Hondou. Závodil v super formuli, kde mu jen těsně unikl titul. Letos zase v Bahrajnu získal pro Hondu nejlepší výsledek od jejího návratu do F1.
„Určitě to pomohlo mému pochopení práce s Japonci,„ řekl Gasly pro Motorsport.com. „Je to úplně jiná kultura než naše v Evropě.“
„Pokud jde o komunikaci, musíte jim něco říct určitým způsobem. Pak si myslím, že je to více o podpoře, že mě hodně podporují. Vloni jsem byl jediným jezdcem Hondy v první osmičce a bojoval o titul.“
„Letos se v Bahrajnu prezident Hondy rozplakal a Japonci nepláčou často! Víceprezident byl v Monaku. Jsou opravdu šťastní.“
Gasly si uvědomuje, že motor Hondy stále ztrácí na soupeře. „Máme stále menší motorový deficit, takže se snažím je motivovat, abychom se co nejdříve pokusili dohnat ostatní.“
„Nejsem inženýr, takže nemám odpověď na to, co potřebujeme udělat s motorem, aby to fungovalo. Co mohu udělat, je motivovat lidi, dát jim přesnou zpětnou vazbu o tom, co je dobré a co není dobré, podle toho, jak to uvnitř auta cítím.“
„Neznám tajemství Ferrari nebo Mercedesu, kteří mají opravdu silný motor. Vztah, který s nimi v tuto chvíli mám, je velmi dobrý. Toro Rosso se také snaží s nimi dobře komunikovat, protože víme, že to je to, co potřebujeme, pokud chceme dosáhnout pokroku.“
„Dosavadní spolehlivost byla mnohem lepší než v loňském roce. Z hlediska výkonnosti dosahují pokroku. Stále ztrácíme, ale dělají vše, co mohou, aby dohnali ostatní. Doufejme, že je brzy dostihneme.“
Foto: Getty Images / Peter Fox