Podle dostupných informací se některé velké stáje snažily pro novou sezonu prosadit vyšší počet zaměstnanců, kteří se během závodního víkendu starají o monoposty.
V současné době platí podle
Dohody o omezení zdrojů, jež mezi sebou týmy uzavřely, že celkový počet lidí,
kteří pečují o vozy na každé velké ceně, nesmí přesáhnout hranici
sedmačtyřiceti. Čtyřicet pět pracovníků se stará o monopost jako takový, zbylí
dva mají na starosti KERS. Tento stav se snažily zejména větší stáje změnit,
tvrdě však narazily u svých menších konkurentů.
"Velké týmy se o to pokoušely,
ale bylo to zamítnuto. Bylo to zamítnuto uvnitř FOTA. Je tu pětačtyřicet
akceschopných zaměstnanců a toto číslo stouplo na čtyřicet sedm kvůli KERS,"
řekl k celé věci šéf FOTA Martin Whitmarsh.
Smyslem tohoto návrhu bylo
ulehčit některým zaměstnancům jejich práci, které by se následně chopili jiní.
Malé týmy jsou ale přesvědčeny, že pokud to šlo takto doposud, není důvod
cokoliv měnit.
"Poté tu byly nějaké další
výjimky a lidé říkali ‘tak proč to nevyjasníme, nedáme pryč výjimky a
nezvedneme to na pětapadesát?‘ Bylo by to tak pohodlné. Myslím si ale, že z psychologického
hlediska řekly malé týmy ‘ne‘. Myslím si, že bychom to měli respektovat. Když
jsme tu měli šedesát, sedmdesát nebo osmdesát lidí a poprvé jsme navrhli
pětačtyřicet, také většina říkala ‘nejsme schopni to udělat‘, ve skutečnosti
jsme ale v pohodě," doplnil Whitmarsh.