Podle Max Verstsappena je současná F1 přeregulovaná. Na druhou stranu uznává, že nějaká pravidla existovat musí.
Uplynulý závod v USA nabídl velký souboj mezi kandidáty na titul Maxem Verstappenem a Landem Norrisem.
Souboj z 52. kola závodu nakonec dopadl tak, že se Norris sice dostal před Verstappena, ale zároveň vyjel mimo trať, což sportovní komisaři vyhodnotili jako získání nedovolené výhody. Brit proto od vedení závodu dostal 5sekundovou penalizaci, kvůli které se v konečné klasifikaci závodu propadl za Verstappena.
Podle některých, mezi ně se řadí i Norris, však Verstappen v souboji jen velmi chytře využil současných pravidel, které hovoří o tom, že pokud je bránící pilot na vrcholu zatáčky (apexu) před svým soupeřem, může si volit stopu. Toho měl podle této teorie Nizozemec využít k tomu, aby si pohlídal svoji pozici před Britem na apexu a pak jej úmyslně vytlačit širokým průjezdem zatáčkou.
S tím však Verstappen nesouhlasí.
„Je docela působivé, že mi lidé dokážou číst myšlenky... Je to šílené. Vždycky se snažím zatáčku zvládnout, takže ani nevím, co na tohle odpovědět. Vždycky jsme mluvili o tom, že spolu chceme tvrdě závodit,“ prohlásil pilot Red Bullu v dějišti Velké ceny Maxika, jehož slova cituje Autosport.
„Můj druhý stint (v Austinu) byl celkem náročný. Ztratil jsem hodně přilnavosti na přední nápravě, takže bylo velmi obtížné brzdit. To mi ztížilo bránění pozice. Myslím si však, že celkově to pro nás byl pozitivní víkend, přestože pár věcí chceme příště udělat lépe,“ uvedl dále Verstappen, který se rovněž vyjádřil i ke komplexnosti současných pravidel, podle kterých jsou posuzovány souboje mezi jezdci na dráze.
„Myslím, že se dostáváme do fáze, kdy budu v autě potřebovat příručku! Předpisů v posledních letech opravdu přibylo. Pravidla jsou rozhodně přeregulovaná, ale na druhou stranu je zde i druhý bod. Když pravidla zrušíme a dojde k incidentu, tak budeme hovořit o tom, že nám chybí jasné předpisy...,“ dodal úřadující mistr světa, který bude v neděli v Mexiku hájit 57bodový náskok v čele šampionátu.