Šmídl a Verstappen jako kolegové v Le Mans. Je to pro mě čest, říká český sim racer

Šmídl a Verstappen jako kolegové v Le Mans. Je to pro mě čest, říká český sim racer

Už dnes ve 14:00 hodin odstartuje oficiální virtuální čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans jako finále pětidílného vytrvalostní šampionátu. Ve startovní listině nechybí ani český virtuální závodník (sim racer) Michal Šmídl, který je u stáje Redline týmovým kolegou Maxe Verstappena!

Pět desítek závodních posádek rozdělených do dvou tříd. O celkové vítězství budou bojovat týmy startující ve třídě LMP 2, která se skládá výhradně z prototypů Oreca 07 Gibson.

Rozmanitější startovní pole pak nabízí třída GTE, kde se objevují vozy Porsche 911 RSR GTE, BMW M8 GTE, Ferrari 488 GTE, Corvette C8.R a Aston Martin Vantage GTE.

Startovní listina je plná zvučných týmů (Rebellion GPX Esports, Williams Esports, Red Bull Racing Esports) i zvučných závodnických jmen. Jen namátkově, se sim racery se budou v různých posádkách střídat třeba Louis Deletraz, Nestor Girolami, Juan Pablo Montoya se synem Sebastianem, Maťo Homola či Bruno Spengler.

Na straně sim racerů poté máme hned trojnásobné české zastoupení. Jiří Toman pojede s Orecou #22 stáje GPX Rebellion Esports, Martin Štefanko se bude střídat v BMW #55 stáje BMW Team GB a Michal Šmídl pojede za tým Redline v posádce vozu Oreca #70 s Jeffreym Reitveldem, Oliverem Rowlandem a Felipem Drugovichem.

Ve druhém prototypu stáje Redline se budou střídat Max Verstappen, Felix Rosenqvist, Maximilian Benecke a Atze Kerkhof.

Michale, Le Mans je pro mnohé tím nejslavnějším závodem světa, jaká je to výzva pro sim racera?

Je to také jeden z největších závodů pro nás jako virtuální závodníky. Všechno musí fungovat správně jako celek a zapadnout do sebe, aby byla možnost se dobře umístit v cíli závodu.

Posádky tvoří dva sim raceři a dva profesionální závodníci, jaký to má vliv na strategii?

Strategie se hlavně odvíjí podle rychlosti na trati. Nejpomalejší jezdci odjedou potřebné časové minimum a ti nejrychlejší stráví maximální možný čas v autě. U nás neděláme rozdíly, jestli to je sim racer nebo profesionální jezdec, protože naši profesionální závodníci jsou velmi rychlí i na virtuálních tratích.

Jaký cíl si dáváte do závodu?

Chtěli bychom vyhrát po té složité sezoně, kterou jsme měli, ale spokojíme se i s pódiovým umístěním.

I dění na esportové scéně bohužel neustále ovlivňuje Covid-19. Musíte kvůli pandemii závodit z domova?

Většina závodníků pojede závod ze svých domovů, ale jsou například některé týmy, které to jedou ze své „základny“.

Řekni nám, o co budete z hlediska odměn bojovat?

V celé sezóně se jede o 250 tisíc dolarů, které jsou rozdělené do celkového umístění na polovinu a druhá polovina je čistě za umístění v Le Mans.

Budeš se střídat se dvěma velmi rychlými profesionály Oliverem Rowlandem a Felipem Drugovichem. Jak se těšíš na tuto spolupráci?

Spolupráce je to určitě přínosná pro obě strany. Jeffrey Rietveld (druhý sim racer) a já se jim snažíme pomoct ve všech ohledech, aby byli připraveni co nejlépe. Jsou to rychlí a konzistentní jezdci, takže je skvělé mít je v týmu. Jako bonus využijeme Felipeho hlavně v noci, protože je v jiném časovém pásmu a nebude to pro něho tak složité jako pro nás Evropany (směje se).

V sesterském voze se budou střídat i hvězdy F1 a IndyCar Max Verstappen a Felix Rosenqvist. Co pro tebe znamená mít za týmové kolegy takové osobnosti?

Určitě je to pro mě v první řadě čest a známka toho, že jsem se několik let věnoval něčemu, co mělo smysl a díky tomu mohu být součástí úspěšného týmu Redline.

V závodě startují i další hvězdy jako Juan Pablo Montoya, Daniel Juncadella nebo Sage Karam. S kým by sis to nejradši rozdal na trati?

Se všemi!

Přibliž nám některá specifika pravidel tohoto virtuálního klání. Jak probíhají zastávky v boxech či tankování paliva?

Pit stop probíhá stejně jako v realitě. Buď jen tankuješ, nebo si dáš zastávku i s výměnou pneumatik. Pokud se chceš vystřídat s jiným jezdcem, tak ten se musí připojit jako spectator. Před zastávkou si ho zvolíš v HUDu a on po provedené zastávce převezme kontrolu nad autem a vyrazí na trať.

V závodě se nám může stát, že nastane Full Course Yellow fáze, nebo vyjede na trať rovnou safety car. Každý jezdec musí odjet minimálně 4 hodiny a maximálně 7 hodin.

Celý závod budete moci sledovat živě na YouTube.

Startovní listina

Doporučujeme

Články odjinud