Smedley se ostře ohradil proti zákazu rádiové komunikace

Hlavní závodní inženýr Williamsu Rob Smedley považuje za šílené kritizovat to, že tým během závodu pomáhá pomoci vysílačky pilotům formule 1.
Smedley se ostře ohradil proti zákazu rádiové komunikace

V posledních týdnech se ve formuli 1 diskutovalo o rádiové komunikaci mezi jezdcem a závodním inženýrem. Odpůrci tohoto by rádi, aby jezdci řídili monoposty sami a bez pomoci. Od GP Německa však byla rádiová komunikace znovu uvolněna a přes rádio tak nyní může znovu zaznít cokoliv.

Smedley považuje omezení rádiové komunikace v moderní formuli 1 za nesmyslné vzhledem k tomu, jak zásadní vliv má tým na celkovou výkonnost pilota.

„Z pohledu inženýra si myslím, že je naprosto správné znovu povolit rádiovou komunikaci,“ řekl Smedley. „Vozy jsou teď s pohonnými jednotkami neuvěřitelně složité a chtít po vás, abyste řídili vůz ve 320 km/h a ještě k tomu řešili pohonnou jednotku nebo další problémy, tak to je skutečně moc.“

„Všichni se chtějí vrátit do formule 1, která už neexistuje. Do doby, kdy jsme měli karburátory, mechanická táhla škrticí klapky, spíše než neuvěřitelně složité vozy, které máme nyní. Je to týmový sport, máme 500 lidí, kteří v týmu pracují.“

„Pokud vezmete tento stupidní argument, že jezdci jsou ve voze sami, tak proč neuděláme krok zpět a nezbavíme se všech inženýrů, protože jezdci jsou sami?“

„My přivezeme dva vozy a postavíme je... nebo to ani nemusíme dělat. Můžeme přinést tašku s díly, oni (jezdci) si je mohou sešroubovat sami, sednout do nich, jezdit, pak vystoupit a v kamionu si o tom spolu promluvit.“

„Kde se to zastaví? Je to stupidní argument, abych pravdu řekl. Tohle je týmový sport, i když je tu šampionát jezdců. Kdyby to nebyl týmový sport, neměli bychom 500 zaměstnanců, kteří pracují pro dva jezdce nebo pro dobro týmu.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Kvjat si po přeřazení do Toro Rosso přestal F1 užívat

10:02 | Ferrari pokračuje v testech s vozem SF71H ve Fioranu. Sainze dnes vystřídal Mick Schumacher.
21. dubna | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
21. dubna | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
21. dubna | V Barceloně začaly testy F3

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen