Smedley se ostře ohradil proti zákazu rádiové komunikace

Smedley se ostře ohradil proti zákazu rádiové komunikace

Hlavní závodní inženýr Williamsu Rob Smedley považuje za šílené kritizovat to, že tým během závodu pomáhá pomoci vysílačky pilotům formule 1.

V posledních týdnech se ve formuli 1 diskutovalo o rádiové komunikaci mezi jezdcem a závodním inženýrem. Odpůrci tohoto by rádi, aby jezdci řídili monoposty sami a bez pomoci. Od GP Německa však byla rádiová komunikace znovu uvolněna a přes rádio tak nyní může znovu zaznít cokoliv.

Smedley považuje omezení rádiové komunikace v moderní formuli 1 za nesmyslné vzhledem k tomu, jak zásadní vliv má tým na celkovou výkonnost pilota.

„Z pohledu inženýra si myslím, že je naprosto správné znovu povolit rádiovou komunikaci,“ řekl Smedley. „Vozy jsou teď s pohonnými jednotkami neuvěřitelně složité a chtít po vás, abyste řídili vůz ve 320 km/h a ještě k tomu řešili pohonnou jednotku nebo další problémy, tak to je skutečně moc.“

„Všichni se chtějí vrátit do formule 1, která už neexistuje. Do doby, kdy jsme měli karburátory, mechanická táhla škrticí klapky, spíše než neuvěřitelně složité vozy, které máme nyní. Je to týmový sport, máme 500 lidí, kteří v týmu pracují.“

„Pokud vezmete tento stupidní argument, že jezdci jsou ve voze sami, tak proč neuděláme krok zpět a nezbavíme se všech inženýrů, protože jezdci jsou sami?“

„My přivezeme dva vozy a postavíme je... nebo to ani nemusíme dělat. Můžeme přinést tašku s díly, oni (jezdci) si je mohou sešroubovat sami, sednout do nich, jezdit, pak vystoupit a v kamionu si o tom spolu promluvit.“

„Kde se to zastaví? Je to stupidní argument, abych pravdu řekl. Tohle je týmový sport, i když je tu šampionát jezdců. Kdyby to nebyl týmový sport, neměli bychom 500 zaměstnanců, kteří pracují pro dva jezdce nebo pro dobro týmu.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud