Smedley bude po odchodu z Williamsu působit ve vedení formule 1

Bývalý inženýr týmů Williams a Ferrari Rob Smedley bude působit v roli technického konzultanta ve vedení formule 1, jak o tom informují internetové stránky F1.
Smedley bude po odchodu z Williamsu působit ve vedení formule 1

Smedley se na konci loňské sezóny vzdal své pozice ve vedení oddělení starajícího se o výkonnost Williamsu, vyjádřil však svůj zájem zůstat i nadále ve formuli 1.

Podobně jako další bývalí inženýři Ross Brawn a Pat Symonds našel Smedley uplatnění přímo ve vedení formule 1, společnosti Formula One Group. Po dvaceti letech působení u různých týmů ve formuli 1 jej tak čeká nová výzva.

„Rozhodl jsem se dát si trochu pauzu od toho, co se děje v týmech. Do formule 1 jsem však stále velmi zapálený a doufám, že toto je způsob, jak tomuto sportu něco trochu vrátit,“ řekl Smedley.

O své nové pozici ve vedení F1 Smedley mluvil se sportovním ředitelem F1 Rossem Brawnem, se kterým již dříve pracoval u Ferrari. Podle Autosportu však Smedleyho přechod k vedení F1 neznamená, že se v budoucnu bude podílet na vývoji nových technických pravidel.

Smedleyho hlavní náplní práce bude na všech platformách F1 fanouškům a divákům přibližovat technickou stránku sportu.

„Je to o vyslání komplexní zprávy o technické stránce F1. Povídali jsme si s Rossem a oba zastáváme názor, že je tu ještě spousta technického obsahu, dat, způsobů, jakými týmy pracují, o kterých se vlastně nemluvilo. Je to přitom část příběhu formule 1, kterou platící veřejnost, fanoušek formule 1, nikdy neuvidí, nebo uvidí jen velmi malou část,“ vysvětlil bývalý inženýr Felipeho Massy.

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Kritika mě před novou sezónou posílila, věří Bottas

10:43 | Incident mezi Gaslym a Pérezem vyšetřován... přestože se fakticky nestal.
12. října | Alfa Romeo by měla brzy potvrdit jezdeckou sestavu pro příští rok. Očekává se, že zůstanou současní jezdci.
12. října | F1 bude od 10:00 na svém YouTube vysílat GP Japonska 2005
11. října | Podle nejnovějších modelů dosáhne v sobotu v Suzuce vítr 100 km/h a spadne 80 až 130 mm srážek.

GP Japonska 2019

Pátek 11. října 2019
1. trénink Bottas (1:28.731)
2. trénink Bottas (1:27.785)
Neděle 13. října 2019
Kvalifikace Vettel (1:27.064)
Závod Bottas