Slušnou výkonnost vozů Force Indie poznamenala nespolehlivá technika

Ta zapříčinila odstoupení Nika Hülkenberga v samotném úvodu kvalifikace a znamenala penalizaci pro Paula di Restu. I tak ale Skot skončil společně s Kamujem Kobajašim v první desítce.
Slušnou výkonnost vozů Force Indie poznamenala nespolehlivá technika

Force India

Přestože se vůz VJM05 jeví na okruhu v Monze jako velmi rychlý, s dosavadním průběhem víkendu nemohou být u indické stáje příliš spokojeni. Šance obou pilotů na slušné postavení na startovním roštu zhatily technické problémy. Paulu di Restovi vypověděla službu převodovka, kterou museli mechanici před třetím volným tréninkem předčasně vyměnit, za což byla skotskému závodníkovi udělena penalizace pěti míst na startu. Do Velké ceny Itálie tak vyjede z deváté příčky. "Po celý víkend vůz funguje skvěle, takže jsme věděli, že jsme na tom dobře, když jsme vstupovali do kvalifikace. Se svým kolem v Q3, které bylo doposud mé nejrychlejší, jsem velmi spokojený. Využili jsme rychlosti, když na tom nejvíce záleželo. Věděl jsem, že dostanu penalizaci kvůli výměně převodovky, což je frustrující, alespoň však budu startovat v první desítce," připomněl Paul di Resta. O poznání hůře dopadl jeho týmový kolega Nico Hülkenberg, který bude zítra uzavírat celé startovní pole. Vůz německého pilota postihly technické problémy v samém začátku kvalifikace, kdy ještě neměl na svém kontě zajetý měřený čas. "Zrovna jsem začínal první měřené kolo v Q1, když jsem najednou přišel o pohon. Zastavil jsem v první šikaně a tým mi řekl, abych vypnul motor. Je škoda, že se to stalo v den, kdy vůz vypadal tak konkurenceschopně, ale takové je závodění. Startovat tak daleko vzadu bude zítra velmi obtížné, budu ale tlačit na pilu, takže doufejme, že nějaké body získáme," nechal se slyšet Hülkenberg.   

Sauber

U Sauberu zřejmě očekávali, že nebudou schopni zopakovat vynikající kvalifikační výsledek z Belgie, a tak své cíle pro dnešní odpoledne lehce poupravili. Aby mohl tým v neděli pomýšlet na body, bylo důležité kvalifikovat se s oběma jezdci v první desítce. To se však povedlo pouze jednomu z nich, a sice Kamuji Kobajašimu, jenž odstartuje jako osmý. "No, nemáme tu takovou rychlost, jako jsme měli minulý víkend ve Spa. Kvůli tomu byla kvalifikace těžká. Když tohle zvážím, tak jsem šťastný, že jsem si splnil první cíl, kterým bylo dostat se do Q3. Dnes ráno jsme po třetím volném tréninku celkem významně upravili nastavení vozu, a to se nám v kvalifikaci vyplatilo. Znovu se mi ve voze vrátilo sebevědomí. Mé měřené kolo v Q2 bylo opravdu dobré - o půl sekundy rychlejší než to v Q3 - a pro mě to bylo maximum. Každopádně, je škoda, že se mi nepodařilo vylepšit druhé kolo během mého posledního pokusu," poznamenal Japonec. Sergio Pérez doplatil na příliš rušný provoz na trati a skončil již v prostřední části kvalifikace. "Věděli jsme, že to dnes bude velmi těsné dostat se do nejlepší desítky, velmi tvrdě jsem o to bojoval. Od pátku se nám podařilo vůz o dost vylepšit, ale nejsme prostě tak rychlí, jako jsme byli v Belgii. V mém posledním pokusu v Q2 jsem jel za Brunem Sennou velmi blízko a svůj čas jsem tak vylepšit nemohl. V prvním sektoru jsem ztratil dvě desetiny vteřiny," vysvětloval mexický závodník.

Williams

Ještě před začátkem závodního víkendu v Monze věděli u Williamsu, že pro ně závod, alespoň v případě Pastora Maldonada, bude velmi náročný. Venezuelan si totiž z Belgie přivezl dvojnásobnou penalizaci, která znamená ztrátu deseti míst na startovním roštu. Přestože tedy v sobotu odpoledne skončil dvanáctý, do Velké ceny Itálie odstartuje až jako dvaadvacátý. "Dnes to pro nás nebyl zrovna ten nejlepší den, protože jsme postrádali rychlost a mě se pak v posledním kole v Q2 nepodařilo tak úplně poskládat všechno dohromady. Všechno je tu velmi vyrovnané. Zítra to bude těžký závod, my jsme ale toho hodně natestovali s vyšším množstvím paliva, takže se těším na to, co zítra předvedeme," nechal se slyšet Pastor Maldonado. Mnoho důvodů k radosti nedal vedení týmů ani Bruno Senna. Tomu patří na startovním roštu zítřejšího závodů třináctá příčka: "Myslím si, že jsme více konkurenceschopní na tvrdší směsi, protože z nějakého důvodu to vypadá, že se nám na střední směsi nedostává přilnavosti. Musíme se na to poté podívat. Máme dobrou závodní rychlost a trať umožňuje předjíždění, takže si myslím, že bychom mohli mít šanci bodovat."     

Toro Rosso

Také na domácí půdě obsadili jezdci stáje Toro Rosso své obvyklé kvalifikační pozice. V sobotním souboji s časem vybojovali patnáctou, respektive sedmnáctou příčku, přičemž úspěšnější z dvojice Daniel Ricciardo - Jean-Eric Vergne byl australský pilot. Po dvojité penalizaci Pastora Maldonada si ale oba dva o jednu pozici polepší. "Když skončíte patnáctí, vždycky si pomyslíte, že jste mohl být trochu lepší. Každopádně, nemyslím si, že bychom se dnes mohli realisticky dostat do Q3. Dnes to pro nás nebyl špatný den a s nastavením, které jsme zvolili, si myslím, že zítra budeme dost silní na to, abychom mohli předjet ostatní vozy. S dobrou závodní rychlostí a dvěma DRS zónami by to mělo být zajímavé odpoledne," podotkl Ricciardo. Týmovému kolegovi Vergnemu se nepodařilo najít správné nastavení svého vozu, což vidí jako jednu z hlavních příčin dnešního nezdaru. "Upřímně, většinu víkendu jsem se ve voze necítil pohodlně, protože se nám nepodařilo najít to nejlepší možné nastavení. Kvalifikace pro nás vlastně byla nejlepší ze všech dosavadních jízd. K tomu všemu jsem chyboval v mém rychlém kole, když jsem vlastním zaviněním najel na retardér, zatímco jsem přeřazoval, což mě stálo okolo dvou desetin," přiznal Francouz.

Další článek: Vozy Caterham, Marussia a HRT posunula dopředu Hülkenbergova porucha

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)