Formule 1 to neměla v USA nikdy snadné. V posledních letech se ale situace mění. Může za to série Drive to Survive od Netflixu i působení Liberty Media. Letos se v USA pojedou tři závody.
Prezident a generální ředitel společnosti Liberty Media Greg Maffei tento měsíc investorům řekl, že F1 letos „zaznamenala v USA obzvláště silný růst“.
„Sledovanost na ESPN od začátku sezóny vzrostla oproti průměrné sledovanosti v roce 2022 a projevily se i dobré výsledky F1 TV,“ řekl Maffei, kterého cituje RaceFans.
„Sezóna 2023 již zaznamenala tři ze čtyř největších přímých přenosů v historii F1 v americké televizi. Šlo o závody v Miami, Monaku a Kanadě. Všechny naše závody s výjimkou dvou měly v průměru více než milion diváků. To jsou pro americký trh obrovská čísla.“
Maffei dodal, že zájem o F1 roste i celosvětově. „Téměř všechny závody jsou stále vyprodané. Sprintové víkendy jsou hnací silou meziročního růstu sledovanosti. Například celková sledovanost závodu, sprintového rozstřelu a kvalifikace ve Spa se oproti loňské GP Belgie zvýšila.“