Slabý start, jsme pozadu, zní z Mercedesu po úvodním testovacím dnu | Foto: Getty Images / Peter Fox

Foto: Getty Images / Peter Fox

Slabý start, jsme pozadu, zní z Mercedesu po úvodním testovacím dnu

Mistrovský Mercedes ani zdaleka neprožil bezproblémový start oficiálních testů před sezonou 2021. Oba německé vozy postihly technické potíže a loni dominantní tým nabral manko ve svých testovacích plánech.

Valtteri Bottas měl v Bahrajnu kroužit dopoledne, jenomže ho velmi brzy zastavila porucha převodovky.

Závada se projevila už během instalačního kola a podle slov Tota Wolffa se u Finova vozu objevila z ničeho nic. Bottas musel dostat novou převodovku a absolvoval jen šest kol.

Začátek odpolední session pro změnu zmeškal Lewis Hamilton, práce na jeho voze totiž přesáhly čas vymezený pro obědovou pauzu. Během pobytu na trati si poté sedminásobný šampion stěžoval na pedály a pobyt za volantem mu neulehčilo ani uvolněné zrcátko.

„Předvedli jsme slabý start do sezony. Více méně jsme přišli o celou ranní část kvůli potížím s Valtteriho převodovkou a kvůli průtahu prací přes obědovou přestávku jsme se do odpolední session zapojili pozdě,“ popisoval pro Autosport první den v Bahrajnu z pohledu Mercedesu Andrew Shovlin, hlavní traťový inženýr německé stáje.

„Na trati bylo brzy jasné, že auto nemáme optimálně vyvážené. I když jsme během dne dosáhli určitého zlepšení, současný výkon vozu nás netěší a je jisté, že nás čeká mnoho práce.“

„S naším testovacím plánem jsme se dostali do velkého skluzu, potřebuje vyvážit vůz a najít více rychlosti. Stále nám však zbývají dva dny a tím pádem dost příležitostí k nápravě.“

Lewis Hamilton se po prvních testovacích kolech nové sezony snažil hledat pozitiva.

„Tyhle věci nás mají prověřit. Každý pracoval neuvěřitelně tvrdě, abychom se sem dostali. Po ránu tu byl ten malér, který byl vážně smolný pro Valtteriho. Ztratil mnoho času. Nyní tým pracuje na odhalení příčiny.“

Brit také upozornil na to, že týmy mají stále méně a méně prostoru pro testování. Jakékoliv časové prodlevy jsou proto velmi nepříjemné.

„Vzpomínám si, že v roce 2007 jsem měl na testování deset dnů, od té doby je to stále méně a méně. Teď už nám zbývá jen den a půl v autě před prvním závodem, kde budeme používat jiné pneumatiky a už také jiné aerodynamické modifikace. Není to lehké, ale každý je na tom stejně.“

Kromě technických problémů se navíc musel Hamilton spolu s ostatními jezdci vypořádat s písečnou bouří.

„Za ty roky, co sem jezdíme (do Bahrajnu), jsem tady písečnou bouři ještě neviděl. Písek se pohyboval trochu jako déšť. Jeho přítomnost na pneumatikách není dobrá pro jejich životnost. Zároveň je obtížné dosáhnout nějaké konzistence při dlouhých výjezdech.“

Doporučujeme

Články odjinud