Skryté nebezpečí: Renaultu se nelíbilo, jak maršálové sahali na Hülkenbergův vůz

Skryté nebezpečí: Renaultu se nelíbilo, jak maršálové sahali na Hülkenbergův vůz

Práce traťových maršálů je nebezpečná. Jsou blízko tratě a za bariéru musí často i v okamžiku, kdy se po trati prohání vozy formule 1. Kola by už létat v dnešní F1 neměla, ale maršály může ohrozit něco, co možná fanouška na první pohled nenapadne – elektrický proud.

Nico Hülkenberg musel v prvním tréninku v Maďarsku odstavit svůj vůz, ke kterému se ihned vydali traťoví maršálové. Renault varoval FIA, že s vozem manipulují nesprávným způsobem.

Hülkenbergovo zastavení způsobil zkrat v baterii. Auto kompletně zhaslo a tým nevěděl, v jakém je stavu. Hülkenberg z vozu vyskočil tak, aby nedostal zásah elektrickým proudem. Traťoví maršálové ale pak s vozem manipulovali bez ochranných rukavic. 

„Maršálové tam okamžitě naskákali a začali tlačit auto,“ řekl Nick Chester, kterého cituje RaceFans.

„Řekli jsme Charliemu do rádia: ‚Podívej, nevíme v jakém stavu auto je, protože všechno kompletně kleklo a nemáme žádná data.‛ Ale maršálové už auto tlačili.“

„Maršálové jsou povinní při manipulaci s vozy, které zastaví na trati, nosit rukavice, které mají odolat až 1000 voltů,“ uvedl Whiting.

Maršálové ale někdy rukavice nemají, což je podle Whitinga špatně. „Měli by je nosit po celou dobu. Takové jsou naše pokyny. Nikdy si nemůžete být jistí, zda systémy fungují správně. Jako preventivní opatření by je měli nosit vždy. “

Opatření i v garáži

Bezpečnostní opatření pak musí dodržovat i mechanici týmu. Mají rukavice, nechají vyklidit garáž, protože nezasvěcení lidé nevědí, kterých částí auta se lze dotknout a kterých ne. Poté jde dolů podlaha a provádí se měření. Baterie je z vozu demontována.

Poté se musí prověřit, zda baterie nepoškodila MGU-K a MGU-H. K poškození může dojít také u převodovky. „Když selže baterie, ztratíte kontrolu nad převodovkou,“ vysvětlil Chester.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud