Skončil soud s Red Bullem, verdikt padne zřejmě až v úterý

V pondělí proběhlo v Paříži odvolací řízení Red Bullu Racing proti diskvalifikaci Daniela Ricciarda z GP Austrálie.
Skončil soud s Red Bullem, verdikt padne zřejmě až v úterý

Ricciardův tým se snažil soudu dokázat, že v Melbourne nepřekročil povolenou spotřebu paliva 100 kg za hodinu a že senzor dodaný FIA jen poskytoval nepřesná data.

„V prvním tréninku se zdálo být měření průtoku paliva v dobré korelaci s tím, co jsme odhadovali podle vstřikování paliva,“ uvedl šéfinženýr Red Bull Paul Monaghan.

„Bez vysvětlení, změn charakteristik motoru nebo časů na kolo senzor začal poskytovat jiné hodnoty ve čtvrté jízdě prvního tréninku. Takže jsme měli dvě hodnoty ze senzoru a v tu dobu žádné vysvětlení, proč senzor měnil hodnoty.“

Problémy pokračovaly v závodě. „Kolem 38 kola vidíme skok z odchylky 1,3 procenta na asi 1,8 procenta. Z našeho pohledu to bylo zcela nevysvětlitelné,“ konstatoval šéfdesignér Adrian Newey.

Jiným slovy podle Red Bullu senzor nadhodnocoval spotřebu v Ricciardově voze o 1,8 procenta. Proto se rozhodl dál se podle něj neřídit. „Pravda je, že bylo evidentní, že kdybychom se jím dál řídili, ztratili bychom pozice,“ dodal Newey.

Shrnutí: Má Red Bull šanci na zrušení diskvalifikace?

Shrnutí: Má Red Bull šanci na zrušení diskvalifikace?

Zástupce FIA zodpovědný za motory Fabrice Lom ale odmítá, že by senzor paliva během závodu skokově zhoršil svoji přesnost, jak říká Red Bull. „Já tu změnu nevidím,“ uvedl.

U soudu byl také právní zástupce Mercedesu, který argumentoval proti konkurenční stáji. „Red Bull si myslí, že má právo si vybírat, jaký způsob měření použije,“ prohlásil.

A na tom stojí i hlavní linie obhajoby FIA. Ta říká, že týmy mají povinnost se senzorem paliva řídit a jiný způsob měření smějí využít jen na pokyn představitelů federace. „Tým si nemůže vybírat,“ uvedl právník FIA Jonathan Taylor.

„Podstatou sportu je soutěžení za stejných podmínek, a to nebude platit, pokud se všichni nepodřídí pravidlům.“

Verdikt bude znám v úterý. „Rozhodnutí oznámíme nejpozději zítra ráno,“ uvedl Jean-Christophe Breillat. Kompletní odůvodnění rozsudku pak FIA zveřejní na konci týdne.

Diskuze (25) Další článek: Bell odešel z pozice technického ředitele týmu Mercedes
10:04 | V paddocku je i modelka Winnie Harlow, která v roce 2018 odmávala Velkou cenu Kanady o kolo dříve. Sice za to nemohla, ale i tak bychom ji asi raději drželi od cílové rovinky dál...
1:59 | Prasklina na zadním křídle se nakonec objevila jen u Verstappena. Red Bull zatím neví, co bylo příčinou.
20:20 | Fernando Alonso se připojí k Vettelovi a Russellovi a nasadí větší počet nových komponent – start z konce pole.
22. října | Toto Wolff přiznal, že Mercedes má problémy se spolehlivostí, kterou stále úplně nepochopil. Bottas nasadil šestý motor.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Pérez
Sobota 23. října 2021
3. trénink Pérez
Kvalifikace Verstappen
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00