Skončil soud s Red Bullem, verdikt padne zřejmě až v úterý

V pondělí proběhlo v Paříži odvolací řízení Red Bullu Racing proti diskvalifikaci Daniela Ricciarda z GP Austrálie.
Skončil soud s Red Bullem, verdikt padne zřejmě až v úterý

Ricciardův tým se snažil soudu dokázat, že v Melbourne nepřekročil povolenou spotřebu paliva 100 kg za hodinu a že senzor dodaný FIA jen poskytoval nepřesná data.

„V prvním tréninku se zdálo být měření průtoku paliva v dobré korelaci s tím, co jsme odhadovali podle vstřikování paliva,“ uvedl šéfinženýr Red Bull Paul Monaghan.

„Bez vysvětlení, změn charakteristik motoru nebo časů na kolo senzor začal poskytovat jiné hodnoty ve čtvrté jízdě prvního tréninku. Takže jsme měli dvě hodnoty ze senzoru a v tu dobu žádné vysvětlení, proč senzor měnil hodnoty.“

Problémy pokračovaly v závodě. „Kolem 38 kola vidíme skok z odchylky 1,3 procenta na asi 1,8 procenta. Z našeho pohledu to bylo zcela nevysvětlitelné,“ konstatoval šéfdesignér Adrian Newey.

Jiným slovy podle Red Bullu senzor nadhodnocoval spotřebu v Ricciardově voze o 1,8 procenta. Proto se rozhodl dál se podle něj neřídit. „Pravda je, že bylo evidentní, že kdybychom se jím dál řídili, ztratili bychom pozice,“ dodal Newey.

Shrnutí: Má Red Bull šanci na zrušení diskvalifikace?

Shrnutí: Má Red Bull šanci na zrušení diskvalifikace?

Zástupce FIA zodpovědný za motory Fabrice Lom ale odmítá, že by senzor paliva během závodu skokově zhoršil svoji přesnost, jak říká Red Bull. „Já tu změnu nevidím,“ uvedl.

U soudu byl také právní zástupce Mercedesu, který argumentoval proti konkurenční stáji. „Red Bull si myslí, že má právo si vybírat, jaký způsob měření použije,“ prohlásil.

A na tom stojí i hlavní linie obhajoby FIA. Ta říká, že týmy mají povinnost se senzorem paliva řídit a jiný způsob měření smějí využít jen na pokyn představitelů federace. „Tým si nemůže vybírat,“ uvedl právník FIA Jonathan Taylor.

„Podstatou sportu je soutěžení za stejných podmínek, a to nebude platit, pokud se všichni nepodřídí pravidlům.“

Verdikt bude znám v úterý. „Rozhodnutí oznámíme nejpozději zítra ráno,“ uvedl Jean-Christophe Breillat. Kompletní odůvodnění rozsudku pak FIA zveřejní na konci týdne.

Další článek: Bell odešel z pozice technického ředitele týmu Mercedes

14:18 | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.
9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
5. května | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00