Situaci může ještě zachránit FIA, říkají týmy

Jednání můžou pokračovat.

I když Asociace týmů formule 1 ohlásila zahájení příprav nového šampionátu, formuli 1 podle ní může stále ještě zachránit Mezinárodní automobilová federace. Jednat musí Max Mosley.

"Týmy se domnívají, že ušly dlouhou cestu a je politováníhodné, že jsme se ocitli v takové situaci. Teď je to opravdu v rukou FIA," řekl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner.

"Byla tu snaha najít řešení, ale bohužel se to nestihlo. Obě strany ve svých pozicích přitvrdily. Týmy se domnívají, že zašly tak daleko, jak jen mohly. FIA má pocit, že zašla nejdále, kam mohla a skončili jsme v situaci, kdy nebylo nalezeno řešení."

Red Bull Racing se ovšem již minulý pátek ocitl na startovní listině formule 1 2010 s bezpodmínečným zápisem, stejně jako Ferrari a Toro Rosso. Horner vysvětlil, že tento krok FIA odmítá rakouský nápojový gigant stejně jako Italové z Maranella.

"Smlouvy jsou soukromé a důvěrné, ale máme podobnou smlouvu jako Ferrari. Ta se také zakládá na tom, že budou pravidla zaváděna určitým způsobem, a to se nestalo," řekl.

"Pointa je ta, že Red Bull chce závodit proti nejlepším týmům a soutěžícím na světě. Myšlenka, že nebudeme v šampionátu, kde jsou Ferrari, McLaren, Renault a ostatní, je pro nás nezajímavá, se vší úctou k týmům, o kterých jsme nikdy předtím neslyšeli."

Ředitel týmu Brawn GP Nick Fry potvrdil, že FOTA nyní čeká, jak bude reagovat FIA. Jednání probíhala dlouho do noci a stáje se jich podle něj účastnily v dobré víře.

"Doufám, že jednání budou pokračovat. Míč je teď na straně Maxe Mosleyho. Za nás doufám, že budou jednání pokračovat," uvedl.

"Na způsobech snižování nákladů se musí dohodnout všichni. V principu jde o procesní záležitost. Naše společnost musela projít reorganizací na začátku roku po odchodu Hondy. Některé společnosti jsou mnohem větší a mají smlouvy se zaměstnanci. U těch, které sídlí v Německu a Itálii, jsou do toho zapojené odbory," dodal k problémům týkajících se rozpočtového stropu.

Týmy FOTA podle Frye podporují snižování nákladů, ale ne způsobem, kterým to dělá FIA.

Na základě dnešního dění stáhl svojí přihlášku do šampionátu 2010 tým N.Technology, který patřil mezi zájemce o vstup do formule 1.

Doporučujeme

Články odjinud