Singapur byl pro nové týmy decimující

Nejklidnější spaní bude mít po dnešku zřejmě Lucas di Grassi. Jako jediný pilot z trojice nových týmů projel pod šachovnicovou vlajkou. O největší pozornost se ale zasloužil požárník Heikki Kovalainen.
Singapur byl pro nové týmy decimující

Lotus

Do cíle nedojel ani Jarno Trulli, ani Heikki Kovalainen (byť ten byl se ztrátou tří kol ještě mezi klasifikovanými). Finský pilot ukončil svůj závod podél boxové zídky a statečně dokázal s vypůjčeným ručním hasícím přístrojem zkrotit plameny šlehající z jeho Lotusu. "Nečekal jsem, že to dopadne takhle! Než došlo k požáru, docela se nám dařilo a útočili jsme na patnáctou pozici. Pak ale přišel incident s Buemim," řekl Kovalainen. Při návratu na trať měl údajně poškodit ventil uvolňující tlak paliva v nádrži, což vyústilo v ohnivou show. Kovalainen také vysvětlil, proč se svým skomírajícím monopostem nezkusil zajet do boxů. "Nebylo to dostatečně bezpečné, raději jsem zastavil na cílové rovince. Kluci z Williamsu mi půjčili hasící přístroj, s jehož pomocí se mi podařilo oheň uhasit. Řekl jsem Tonymu a Mikovi, jestli by mi nechtěli přidat, když už jsem i hasičem," žertoval Kovalainen. Dráček Soptík by měl o svém oblíbeném pilotovi jasno. Trullimu se na pneumatiky opět nalepila smůla. Ta mu nejdříve způsobila defekt pneumatiky a následně také poruchu hydrauliky, která Itala vyřadila ze závodu. "Byl to těžký víkend, ale teď nás čeká Suzuka, kam se moc těším. Snad tam budeme mít větší štěstí," doufá Trulli.

Virgin

U Virginu mají důvod k oslavě, podařilo se mu porazit Lotus v kvalifikaci i v závodě. Pro solidní patnácté místo si dojel Brazilec di Grassi. "Skvělý výsledek, podařilo se mi dosáhnout svého cíle pro Singapur," řekl. První zastávka mu podle vlastních slov vyšla, ve druhé již tak velké štěstí neměl. Soustředil se tak hlavně na dokončení závodu. Timo Glock zvolil v závodě rozdílnou strategii. Při prvním výjezdu safety caru zůstal na trati a v určitou dobu se pohyboval dokonce na desátém místě. "Pak nás pár kol před koncem zradila hydraulika, a to byl konec. Již se soustředíme na Japonsko, kde bychom měli nasadit nějaké novinky. Ty by měly výrazně pomoci," řekl Glock.

HRT

U Hispania Racing slavil svůj návrat do závodní sedačky Rakušan Christian Klien. Přestože jeho závod nedopadl slavně, se svým výkonem může být spokojen, neboť se mu podařilo být rychlejší než vyježděnější kolega Senna. "Chtěl bych poděkovat všem v týmu za jejich skvělou práci a možnost usednout do kokpitu," řekl Klien, kterého také o vůz připravila vadná hydraulika. Ještě chvíli před Klienem se ze závodu poroučel Bruno Senna. Ten narazil do havarovaného vozu Kamuje Kobajašiho. "Když jsem najel do brzdné zóny, začala svítit žlutá. To už ale bylo příliš pozdě a nebyl způsob, jak se vyhnout nárazu. Komisaři byli příliš pomalí, neměl jsem možnost zjistit, co se vlastně dělo. Je to jeden z těch smolných dnů. Musíme ale pokračovat v tvrdé práci pro závod v Japonsku," pronesl Senna.

Další článek: GP Singapuru 2010 - neděle