Simon má důvěrné informace o našem motoru, opakuje Renault

Renault odmítl, že by Gilles Simon neměl v rámci své práce pro FIA přístup k informacím, které by jako zaměstnanec výrobce motorů PURE mohl zneužít.
Simon má důvěrné informace o našem motoru, opakuje Renault

Simon pracoval rok a půl pro Mezinárodní automobilovou federaci a měl na starost pohony. Před letní přestávkou pak oznámil, že z FIA odchází pracovat pro výrobce motorů PURE, jenž chce dodávat své agregáty do formule 1 od roku 2014.

To vyvolalo u týmů pozdvižení, protože Simon podle nich ví mnoho důvěrných informací o jejich motorech a budoucích plánech. Craig Pollock coby majitel PURE se ohradil, že Simon nic důvěrného neví. Ale výrobci si stojí za svým, chtějí záruky, že Simon nezneužije své znalosti.

"První reakce bylo překvapení a nepříjemný pocit, že se důležitý zaměstnanec FIA, jemuž jsme poskytli otevřený přístup v rámci nedávných diskuzí o pravidlech, může objevit v odlišné roli zaměstnance u konkurence," uvedl výkonný ředitel Renaultu Sport Rob White pro Espn.

"Gillesovi a všem ostatním technickým zaměstnancům FIA jsme dali přístup k informacím o naší technické práci, stavu našich financí, plánování projektů, použitých prostředcích atd. Rádi bychom dostali ujištění, že informace, ke kterým měl Gilles přístup v tomto velmi výsadním postavení coby představitel FIA, nebudou využity v jeho nové roli zaměstnance konkurence."

Rok 2014 je ale ještě relativně daleko a není jisté, že PURE dotáhne svoji snahu do konce a bude skutečně prodávat motory F1. A pokud ano, pravděpodobně je nebudou kupovat top týmy.

"My očekáváme, že budeme mít v roce 2014 čtyři týmy," řekl White. "Ostatní už asi řekli, kolik týmů by chtěli mít. Pokud budeme předpokládat, že v roce 2014 bude 12 týmů, tak si zbylých osm týmů rozdělí ostatní výrobci."

"Ale dobře víme, jaká formule 1 je, do té doby se situace může změnit. Klíčové samozřejmě je, že nikdo zatím oficiálně neoznámil, s kým bude v roce 2014 spolupracovat. Vyjasní se to v průběhu následujících měsíců."

Diskuze (7) Další článek: Pirelli navrhlo návrat kvalifikačních pneumatik
22:00 | Toto Wolff přiznal, že Mercedes má problémy se spolehlivostí, kterou stále úplně nepochopil. Bottas nasadil šestý motor.
18:52 | Valtteri Bottas nasazuje šestý motor. Dostane penalizaci 5 míst.
17:25 | Kromě Vettela odstartuje z poslední řady v Austinu také George Russell. Také on nasadí novou pohonnou jednotku.
17:23 | Americký jezdec Logan Sargeant, který závodí ve F3 za tým Charouz Racing System, se stal členem jezdecké akademie Williamsu.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Pérez
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00