Silverstone vypovídá smlouvu. Grand Prix se má jet v roce 2019 naposledy

Nic tragického bych v tom neviděl. Nenažraný Bernie už tam není, tak podepíší výhodnější smlouvu a bude.

AndrejPanak  |  11. 07. 2017 22:24

To je tak, ked niekto popise nevyhodnu zmluvu, a potom je v minuse. A podpisali to len preto, aby sa nejazdilo na donington park.

C Jay  |  11. 07. 2017 20:44

Prostě vypověděli nevýhodnou smlouvu, nic víc bych v tom neviděl. Určitě budou jednat o nové. Vždyť nedávno investovali tolik peněz do přestavby a renovace okruhu i zázemí...

Ondrej_V  |  11. 07. 2017 21:14

Taky si myslím, takový model růstu poplatku se nedá udržet, proto se snaží vytvořit páku. Nejspíš bude chtít nějaký protinávrh od Liberty Media před změnami v r. 2021.

Hm, takže místo toho bude městská trať v Londýně. Nejsem z toho nadšen, já městský tratě prostě nemusím

#BelieveInAlonso

culipero  |  11. 07. 2017 20:17

A proč?Jediná šance pro Alonsa na lepší výsledek v závodě.

Ondrej_V  |  11. 07. 2017 19:54

Blbý je, že do konce Concordu toho moc nelze udělat... Pak se dá nastavit nějaký normální poplatek.

Asimo97  |  11. 07. 2017 20:38

Ono existuje nějaký speciální obor na VŠ, že se v tom všem tak obratně pohybuješ (není to ironie, myslím to jako uznání)?

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 11. 07. 2017 20:39

Asimo97  |  11. 07. 2017 21:00

...obor o F1

Ondrej_V  |  11. 07. 2017 21:13

Ne, ale děkuju Měl jsem v prváku dva semestry práva, ale to nemá vliv, byl to jen krátký náhled. Concord je komplexní smlouva a myslím, že obsahuje i věci jako poplatky od pořadatelů, protože to spravuje FOM a ta je jednou stranou té dohody.

Smlouvy se blbě upravují, zvlášť když ještě Bernie Ecclestone byl u kormidla, ten to určitě chtěl mít do kamene vryto. Rok 2021 bude první, který může Liberty Media opravdu ovlivnit z pohledu nějakého hlubšího fungování F1 a navíc změna redistribuce prize money může přitáhnout nové týmy. Můžou taky ovlivnit poplatky jako startovné, poplatky od traťových promotérů; nemluvě o pravidlech motoru.

Ondrej_V  |  11. 07. 2017 21:22

V Concordu ale poplatky za pořádání jsou jen nepřímo. Jde o jeden ze zdrojů redistribuce peněz, která se právě řeší v Concorde Agreement, takže mám chybku. No a prý Liberty Media moc nechce snižovat fee za pořádání. Jenže Velká Británie by měla finančně podporovat pořádání F1 a nic by se řešit nemuselo, taková legendární Spa má fin. podporu od státu.

Asimo97  |  11. 07. 2017 21:25

Takže taky studuješ VŠ?
No prozrazovat zde o sobě informace není radno, protože se v zápětí můou obrátit prozi tobě. V prvním odstatvci se dotýkáš také mého oboru.

Nicméně problémem F1 je dle mě to, že je závislá na FIA a nemá vlastní řídící orgány - podobně jako suverénní stát - tedy ty, co píší pravidla, vykonávají je a kontrolují je. F1 by tak byla schopna MNOHEM RYCHLEJI reagovat na své potřeby.
Jaký je vůbec vztah FIA a F1 - vždyť není akcionářem, tak jak to, že ji zastřešuje?

Ondrej_V  |  11. 07. 2017 21:50

FIA (do WW2 AIACR) vznikla jako společnost národních motoristických spolků. AIACR ve třicátých letech vytvořila organitaci CSI (Commission Sportive Internationale), která měla dohlížet (pravidla atd.) na mezinárodní velké ceny. Také v '31 vytvořili Šampionát o evropského mistra světa (nejvíc vítězství ve vybraných GP).
FIA založila v r. 1950 kategorii F1, v ní pak šampionát o pohár konstruktérů a mistra světa a tam se začaly hlásit týmy. Takže od prvopočátku F1 řídí FIA. FIA tomu dala formu, organizaci, pravidla... Zbytek je historie

Ondrej_V  |  11. 07. 2017 21:53

Legislativa všude reaguje pomalu na nějaký podmět, třeba problém s vládou a přizpůsobování se ekonomickému cyklu... Chvilku trvá, než se něco podchytí - analýza problému, tvorba různých řešení, hledání správného řešení (kompromisu), aplikace pravidla / zákona, případná úprava. Není to taková prča.

pejdaa  |  11. 07. 2017 19:23

Stačí jen malá změna ve smlouvě - místo libry uvést čeké koruny..
Jinak toto je asi jediná trať z těch klasických okruhů, která se mi vůbec nelíbí..


1 2 3