Stejně jako loni čeká letos na formuli 1 inovovaný okruh Silverstone. Tentokrát nepřibyl nový úsek tratě, ale posunula se cílová rovinka a týmy mají k dispozici nové zázemí.
Loni formule 1 poprvé závodila na Silverstonu ve verzi Arena. Trať se prodloužila a získala nové zatáčky. Letos čeká na týmy a jezdce další novinka.
Cílová rovinka se nyní nachází mezi zatáčkami Club a Abbey, dříve byla mezi Woodcote a Copse. Za 28 miliónů liber byl na ní postaven nový komplex s názvem The Wing (křídlo), který nabízí moderní zázemí pro týmy, média, vedení závodu a návštěvníky. Celý paddock se přestěhoval k nové cílové rovince.
"Největším rozdílem jsou nové boxy, vjezd a výjezd z nich přinášejí nové výzvy," komentoval ředitel závodu Charlie Whiting. "Vjezd do boxové uličky je kratší, než když zůstanete na trati, takže budeme muset zajistit, aby jezdci nevyužívali těchto změn k získání výhody."
"Co se týče výjezdu, je teď celkem strmě do kopce a vede do extrémně rychlé zatáčky, takže to také bude určitě změna. Bude to mít velký význam z hlediska strategií, protože výměna pneumatik nebude stát tolik času."
Rekord nové tratě, na které zatím formule 1 závodila jen jednou, drží s hodnotou 1:30,874 Fernando Alonso. Novou cílovou rovinku si letos vyzkoušeli mimo jiné už jezdci MotoGP.
Fotogalerii z otevření nového komplexu boxů a paddocku si můžete prohlédnout zde.
.jpg)