Sezonu 2025 nemíníme odepsat, zní z Astonu Martin | Foto: Getty Images / Peter Fox

Foto: Getty Images / Peter Fox

Sezonu 2025 nemíníme odepsat, zní z Astonu Martin

Přestože již Aston Martin vyhlíží sezonu 2026, která bude ve znamení velkých technických změn, chce uspět i v té letošní.

Ambiciózní stáj Aston Martin čeká v nadcházejících měsících několik novinek.

Na začátku března se ke stáji ze Silverstone připojí legendární konstruktér Adrian Newey, tým se bude moci začít spoléhat na nový aerodynamický tunel a vedle toho už Aston Martin vyhlíží spolupráci s Hondou, coby novým dodavatelem pohonných jednotek.

Všechny výše zmíněné záležitosti však směřují k sezoně 2026, která bude pro F1 v mnoha ohledech revoluční. Dojde totiž na zásadní změny v oblasti aerodynamiky, ale i co se motorů týká. Všechny týmy F1, včetně těch, které nyní na nejlepší něco ztrácí, tak budou mít šanci prorazit až na samotný vrchol.

Přesto, podle slov jednoho z ředitelů Astonu Martin Jeffersona Slacka, nechce britský tým, pro něj v řadě ohledech přechodnou, nadcházející sezonu 2025 dopředu odepsat.

„Máme teď nové vedení a myslím, že se snažíme být konkurenceschopní i v roce 2025. Nikdo letošní rok nevzdává,“ uvedl Slack v rozhovoru pro Autosport.

„Na začátku března nastoupí Adrian, a i když nejsem technický odborník, tak jeho vliv bude směřovat k vozu pro rok 2026. Všichni budou hrát hru na to, kdy se přestat soustředit na letošní vůz a dívat se dopředu na velké změny předpisů. O tom rozhodne náš technický personál. Mohu vám ale říct, že se pro sezonu 2025 nevzdáváme a soustředíme se na to, abychom byli opravdu konkurenceschopní,“ podotkl zástupce stáje Aston Martin. 

„V roce 2024 jsme také přivítali spoustu nových a zajímavých partnerů a nemůžeme jen tak říct: 'Kluci, rok 2025 odepíšeme a v roce 2026 budeme v popředí.' Takhle to nefunguje,“ vysvětlil Slack, přestože si F1 nyní nemůže stěžovat na nedostatek sponzorů.

„F1 se stala jednou z nejvýznamnějších globálních platforem. Formule 1 v tomto ohledu odvádí opravdu skvělou práci, protože prolomila americký trh a také má dobrou pozici v Asii, zatímco v Evropě už je zakotvená. Jste velká společnost, tak kam se podíváte...? I proto zaznamenáváme záplavu nových obchodních příležitostí,“ dodal muž, který má v Astonu Martin na starost obchodní stránku týmu.

Doporučujeme

Články odjinud