Sezóna 2017 pohledem statistik Pirelli: počet předjetí radikálně klesl

Pirelli uveřejnilo tradiční statistické ohlédnutí za uplynulou sezónou formule 1 a jsou to zajímavá čísla

Počty pneumatik

  • Celkem dodaných pneumatik: 38 788
  • Z toho 33 520 pro závodní víkendy a 5 268 pro testování.
  • Z 38 788 pneumatik bylo 25 572 slicků a 13 016 pneumatik do přechodných podmínek a do mokra.
  • Během závodních víkendů bylo využito 12 920 pneumatik, z toho 11 532 slicků, 1 388 pneumatik do přechodných podmínek a deště.

Nejvíce kilometrů na jednotlivých směsích (včetně testů)

  • Tvrdá: 74 km (Esteban Ocon, Force India)
  • Střední: 587 km (Lance Stroll, Williams)
  • Měkká: 4 696 km (Lewis Hamilton, Mercedes)
  • Superměkká: 6 261 km (Sergio Pérez, Force India)
  • Ultraměkká: 4 674 km (Stoffel Vandoorne, McLaren)
  • Do přechodných podmínek: 433 km (Lance Stroll, Williams)
  • Do mokra: 242 km (Felipe Massa, Williams)

Zastávky v boxech

  • Celkový počet: 533 
  • Průměr: 26,7 na závod a 1,5 na jezdce a závod
  • Nejvíce zastávek: GP Ázerbájdžánu (41)
  • Nejméně zastávek: GP Rakouska (18)

Pro srovnání: v roce 2016 byl průměrný počet zastávek na jezdce a závod 2,01

Statistiky Pirelli: Verstappen má nejvíce předjetí za 33 let, Vettela předjeli jednou

Statistiky Pirelli: Verstappen má nejvíce předjetí za 33 let, Vettela předjeli jednou

Předjíždění

Počítají se předjetí kromě prvního kola, nepočítá se předjetí o kolo nebo v důsledků technických poruch

  • Celkem: 435
  • Průměr: 21,8 na závod

Pro srovnání (počet předjetí v průměru na závod):

  • 2011: 58,9 (24)
  • 2012: 56,9 (24)
  • 2013: 51,8 (22)
  • 2014: 33,4 (22)
  • 2015: 26,8 (20)
  • 2016: 41,2 (22)

(v závorce uveden počet vozů na startu)

  • Nejvíce na suché trati: GP Ázerbájdžánu (42)
  • Nejvíce na mokré trati: GP Číny (31)
  • Nejméně na suché trati: GP Ruska (1)
  • Jezdec s největším počtem předjížděcích manévrů: Daniel Ricciardo (43)
  • Jezdec s největším počtem předjížděcích manévrů v jednom závodě: Daniel Ricciardo, 13 (GP Velké Británie)
  • Nejméně předjížděný jezdec (pouze z těch, kteří odjeli všechny závody): Max Verstappen, Lewis Hamilton (2krát)
  • Jezdec, který získal nejvíce pozic v prvním kole: Lance Stroll (36)

Zajímavé statistiky

  • Od roku 2010 si vůz F1, na kterém byly pneumatiky Pirelli, vyzkoušelo 112 jezdců.
  • V roce 2017 odjeli jezdci na všech směsích 329 170 km
  • Na každý závod F1 cestuje v průměru 60 zaměstnanců Pirelli.
  • V zázemí Pirelli se uvařilo mimo jiné 870 kg těstovin, 400 kusů pizzy, 30 200 šálků kávy a spotřebovalo 120 kg parmezánu.


Počty km na jednotlivých směsích

  • Tvrdá: 1 549 km
  • Střední: 20 259 km
  • Měkká: 94 893 km
  • Superměkká: 118 729 km
  • Ultraměkká: 83 465 km
  • Do přechodných podmínek: 7 089 km
  • Do mokra: 3 186 km

Teploty

Nejchladněji bylo v Číně. V závodě měla trať jen 14 stupňů. Nejtepleji bylo během závodu v Maďarsku, kdy měla trať 55 stupňů. Pokud vezmeme víkend jako celek, nejteplejší byl Bahrajn, kde měla trať 56 stupňů.

Nejnižší teplota (vzduchu) byla v Číně (13 stupňů), nejvyšší během GP Maďarska (33 stupňů Celsia ) a o víkendu v Bahrajnu (43 stupňů).

Testy pneumatik pro rok 2018

V průběhu roku probíhaly testy prototypů pneumatik pro příští rok a to na 8 okruzích (Abú Dhabí, Barcelona, Hungaroring, Magny-Cours, Mexiko, Paul Ricard, Bahrajn, Silverstone).

Zatímco vloni testovaly jen tři týmy, letos bylo složení pestřejší:

  • Red Bull: 2 637 km
  • McLaren: 2 350 km
  • Mercedes: 1 974 km
  • Ferrari: 1 546 km
  • Renault: 1 210 km
  • Toro Rosso: 1 200 km
  • Haas: 995 km
  • Sauber: 942 km
  • Willliams: 936 km
  • Force India: 490 km

Další statistiky naleznete v infografice od Pirelli (v galerii). Mimo jiné srovnání nejrychlejších kol a časů pole position s rokem 2016.

 

Diskuze (14) Další článek: Michael nám chybí, stále bojuje, říká Todt
13:29 | Romain Grosjean může i nadále používat motor, ze kterého se mu v Kanadě na začátku kvalifikace zakouřilo.
10:59 | Mercedes bude zítra v tréninku nasazovat nové motory. Podle výsledků se rozhodne, zda je použije i po zbytek víkend… odkaz
19. června | Ještě jsem nezačali ve Francii a už tu máme alokaci pneumatik pro Rakousko... odkaz
18. června | Podle Helmuta Marka není v současné době sedačka Hartleyho v ohrožení.
16. června | Ve Spa prodloužili smlouvu o další tři roky.

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 23. června 2018
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10