Sezóna 2015 bude mít 21 závodů, vrací se Korea a mění pravidla

Jižní Korea se vrací do kalendáře formule 1. Změnu schválila v Kataru Světová rada motorsportu. Sezóna 2015 tak bude mít rekordních 21 závodů!
Sezóna 2015 bude mít 21 závodů, vrací se Korea a mění pravidla

FIA na svém zasedání v Kataru schválila nejen změnu pravidel, ale také již definitivní kalendář na příští rok. Do něj přibyla Velká cena Koree. Její pořádání ale bude muset být ještě potvrzeno. Zatímco původně byla Korea až na podzim, nyní byla vložena před příchodem F1 do Evropy. 

Sezóna 2015

Datum Velká cena
15. březen Austrálie
29. březen Malajsie
12. duben Čína
19. duben Bahrajn
3. květen Korea
10. květen Španělsko
24. květen Monako
7. červen Kanada
21. červen Rakousko
5. červenec Velká Británie
19. červenec Německo
26. červenec Maďarsko
23. srpen Belgie
6. září Itálie
20. září Singapur
27. září  Japonsko
11. říjen Rusko
25. říjen USA
1. listopad Mexiko
15. listopad Brazílie
29. listopad Abú Dhabí

Změny pravidel

Kromě kalendáře FIA schválila změnu pravidel. Zde už k překvapení nedošlo, schváleny byly návrhy Strategické skupiny a Komise F1:

  • Dvojité body byly zrušeny
  • Pevné restarty po zajetí safety caru byly vypuštěny z pravidel.
  • Zavedení virtuálního safety caru (VSC)
  • Pokud bude závod zastaven (červené vlajky), dojde k uzavření výjezdu z boxů a vozy se musí postupně seřadit v boxové uličce (nikoliv na startovním roštu). Viděli jsme to už v Japonsku, kdy ale po nehodě Bianchiho pár kol před koncem již nebyl závod restartován.
  • Personál na roštu: pokud někdo z personálu zůstane na startovním roštu po signálu 15 sekund do startu, bude muset vůz startovat z boxů.
  • Nebezpečné vypuštění vozu během zastávky bude mít nově za následek trest 10 sekund stop and go.
  • Safety car: Ředitel závodu nemusí už čekat na to, až vozy o kolo zpět předjedou safety car a zařadí se na konec pole (nemusí čekat, až doženou startovní pole). Restart tedy může proběhnout krátce poté, co je těmto vozům povoleno safety car předjet. 
  • Upřesnění kvalifikace: pokud budeme mít 24 vozů, vypadne v první a druhé části kvalifikace 7 vozů, v případě 22 aut 6 atd. Viděli jsme to již letos při neúčasti Caterhamu a Marussie. Jedná se tedy jen o upřesnění a zapsání do pravidel.
  • Pokud jezdec nespotřebuje celou penalizaci za nasazení nadlimitního počtu komponent pohonné jednotky, bude následovat trest v závodě (podle počtu míst 5 sekund, 10 sekund apod.). Také byl zrušen trest za nasazení celé nové pohonné jednotky, místo toho se budou sčítat penalizace za jednotlivé části.
  • Dne 18. prosince proběhne schůzka kvůli nákladům a zlepšení show. 

Super-licence

Od roku 2016 se i v reakci na angažování Maxe Verstappena mění podmínky získání super-licence.

Jezdec bude muset být starší 18 let, mít řidičský průkaz,znát sportovní pravidla F1, mít odjeto 300 km ve voze F1, dva roky v nižších formulových sériích apod.

Technická pravidla

  • Hmotnost vozu nesmí být nikdy menší než 702 kg (do teď 701 kg)
  • Změny v oblasti aerodynamických tunelů (zatím neupřesněno)
  • Systém zavěšení přední kol musí být udělán tak, aby reagoval  pouze na změny zátěže, způsobené zatížením předních kol. Totéž platí pro zadní kola.
  • Zylonové panely budou rozšířeny na obou stranách monokoku směrem nahoru k hraně kokpitu a podél pilotovy hlavy.
Další článek: Nové informace k vysílání formule 1 v příštím roce na Sport 1 a 2

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)