Šestiválce mají smysl pro Ferrari jako automobilku

Šestiválce mají smysl pro Ferrari jako automobilku

Ačkoliv ve své současné nabídce Ferrari šestiválcové motory nemá, v budoucnu se to může změnit mimo jiné díky formuli 1, která tyto pohonné jednotky začne používat v roce 2014.

"Ve formuli 1 jsme, dokud je pro nás nejdůležitějším výzkumným centrem," uvedl prezident Ferrari Luca di Montezemolo pro Reuters. "Rozhodnutí přejít na šestiválce je důležité, protože turbo V6 je pro budoucnost dobrý motor, nejen z pohledu Ferrari, ale také Mercedesu a ostatních."

Ferrari se tak podařilo ve spolupráci s ostatními výrobci prosadit změnu, která eliminovala jednu z největších výtek, které Montezemolo poslední dobou vůči formuli 1 prezentoval. Další na řadě je aerodynamika.

"V dnešní době znamená aerodynamika 90 procent výkonnosti (vozu F1)," připomněl. "Ale to podle mě není dobré, protože nestavíme satelity nebo letadla, stavíme vozy. Aerodynamika musí mít menší vliv na celkovou výkonnost vozu."

Třetí věc, kterou by rád Montezemolo změnil, je úplný zákaz testování v průběhu sezóny.

Doporučujeme

Články odjinud