Šestiválce jsou největší hrozbou pro udržitelnost nákladů, míní Marussia

Bernie Ecclestone není v opozici proti novým motorům sám, především menší stáje se stále obávají neudržitelného růstu nákladů.
Šestiválce jsou největší hrozbou pro udržitelnost nákladů, míní Marussia

Proti šestiválcovým agregátům, které mají do formule 1 přijít za dva roky, často vystupuje především Sauber. Nevadí mu motory jako takové, ale až dvojnásobná cena, kterou mají mít ve srovnání se současnými osmiválci.

"Panuje nejistota ohledně motorů pro 2014, které jsou podle mě největší hrozbou pro udržitelnost velkého počtu týmů na roštu, a tak by to být nemělo," podpořil své kolegy ředitel Marussie Graeme Lowden v rozhovoru s Jamesem Allenem.

"Zavádět nové kroky je dobré pro sport, je třeba být inovativní, musíte být relevantní, to je naprosto jisté. Ale jádrem toho musí být udržitelnost."

Podle Lowdena je jedno, jaké motory budou formuli 1 pohánět. "Klíčové je udržet skvělou soutěž, proto se lidé dívají. Můj osobní pohled je ten, že bychom měli prosazovat pravidla, která budou zaměřená na fanoušky. To nakonec zaplatí účty," dodal.

Znovu do boje proti šestiválcům nedávno vytáhl Ecclestone a dokonce uvedl, že k jejich nasazení v roce 2014 nedojde. To ovšem odmítají hlavní výrobci, především Renault svázal svoji budoucnost s novými agregáty.

Další článek: Massa jede do Japonska s heslem "Závodit bez starostí o budoucnost"