Ferrari odhalilo složení dvou tříčlenných posádek pro kompletní sezonu vytrvalostního mistrovství světa sportovních vozů FIA WEC 2023. Do té italská značka nasadí dvojici nových hypervozů 499P do nejvyšší třídy LMH a v Le Mans se tak po 50 letech znovu zapojí do boje o celkové vítězství.
Ve speciálu Ferrari 499P #50 se budou střídat Antonio Fuoco a Miguel Molina, kteří společně v loňské sezoně WEC obsadili třetí místo v mistrovství světa třídy LMGTE – PRO. Do minulého roku pilotovali tovární Ferrari 488 GTE, pro sezonu 2023 se tak přesouvají o úroveň výše.
Tovární tým Ferrari už bude od tohoto roku působit pouze v LMH, třída LMGTE – PRO už naopak nebude součástí seriálu.
Třetím členem posádky vozu #50 bude dánský pětadvacetiletý talent Nicklas Nielsen. Toho si Ferrari dlouhodobě „vychovávalo“ pro budoucí vstup do LMH, v barvách italské značky už Dán získal ve WEC dva tituly v rámci LMGTE – AM. Loni s týmem AF Corse slavil titul šampiona v LMP 2 Pro-Am.
Foto: Ferrari
„Těžko se mi teď popisují mé pocity. V roce 2017 jsem poprvé závodil v barvách Ferrari a teď jsem součástí jeho programu mezi hypervozy. Je úžasné být mezi šesticí pilotů, kteří budou v sezoně 2023 vytrvalostního mistrovství světa jako první pilotovat jeden ze speciálů 499P,“ řekl Nielsen pro tiskovou zprávu Ferrari.
Součástí posádky sesterského vozu #51 se stal Antonio Giovinazzi. Devětadvacetiletý bývalý pilot formule 1 si v královně motorsportu připisoval v letech 2017 až 2021 starty za Sauber a především za Alfu Romeo. Loni si prožil neúspěšnou sezonu ve formuli E, během které s monopostem Dragon-Penske Autosport nezískal ani jeden bod. Kromě toho v F1 naskočil do volného tréninku s vozem stáje Haas.
„Debut vozu 499P bude významným momentem historie značky se vzpínajícím se koněm ve znaku a pro mě bude velkou ctí být u tohoto výjimečného momentu. Víme, že k tomu musíme přistoupit zodpovědně a s pokorou, nicméně jsme si vědomi naší síly a jsme na tuto velkou výzvu připraveni,“ uvedl Giovinazzi.
Foto: Ferrari
Ital si pro svůj debut v nejvyšší třídě FIA WEC u Ferrari ani nemohl přát zkušenější parťáky do posádky. S Giovinazzim se budou střídat v kokpitu Alessandro Pier Guidi a James Calado, tedy poslední mistři světa LMGTE – PRO z loňské sezony a dlouhodobí tovární jezdci Ferrari.
K závodnímu debutu obou vozů Ferrari 499P dojde 17. března v Sebringu na Floridě, kde tisícimílovým závodem startuje sezona WEC. O týden dříve dojde k prvnímu měření sil s konkurencí během oficiálních předsezonních testů.
Letošní ročník 24 hodin Le Mans se pak pojede jako čtvrtý závod sezony 10. a 11. června.