V týmu bývalé Hondy by nebyl pod tlakem.
Pokud chce Bruno Senna nastoupit do formule 1 již v této sezoně, nezbývá mu nic jiného než doufat, že se podaří oživit bývalý tým Hondy. Média v tomto týdnu přinášela zprávy o tom, že k záchraně týmu je již velmi blízko. Společnost Petrobras však zprávy o sponzoringu Hondy dementovala. Sennovy šance tak poněkud ochably.
Synovec legendárního Ayrtona Senny pro Hondu loni testoval, bylo to ovšem s vozem loňské specifikace. Pokud by se na něj nakonec usmálo štěstí a 29. března by se skutečně postavil na start Grand Prix Austrálie, nečekal by ho snadný úkol. S vozem vyhovujícím letošním regulím totiž neodjel ani jedno kolo.
"Byla by to opravdu velká výzva. Myslím, že v posledních letech nikdo nedebutoval s tak malým počtem odjetých kilometrů. Vždy je lepší být ve formuli 1, byť v obtížných podmínkách, než se pohybovat mimo ni. Závodit další rok v GP2 by pro mě nemělo smysl.
Vím, že by začátek nebyl snadný, ale měl bych výhodu v tom, že by se ode mě příliš neočekávalo, nebyl bych pod příliš velkým tlakem. V současnosti totiž nikdo bývalou Hondu nepovažuje za top tým. Tato situace by mi umožnila rychlejší adaptaci.
Trať v Melbourne trochu znám, v australské formuli 3 se mi tam podařilo zvítězit. Abyste mohli závodit ve formuli 1, musíte se chytit každé šance, a to pevně a oběma rukama. Další příležitost už totiž nemusí přijít," řekl pětadvacetiletý Brazilec.
Sám Senna bude mít co se týče natestovaných kilometrů oproti ostatním jezdcům nevýhodu, věří však, že Honda je na sezonu připravena dobře:
"Řekněme, že kdyby se mi podařilo před Grand Prix Austrálie odjet 1200 kilometrů, bylo by to pro mě jako ze snu. Poté, co Honda oznámila svůj konec ve formuli 1, její závodní tým nepřestal fungovat. Možná nepracoval tak intenzivně, jako by tomu bylo za normálních podmínek. Technikům se ale dařilo vůz vyvíjet podle plánu."
V loňském roce se často spekulovalo o tom, že má Senna namířeno k týmu Toro Rosso. V té době italské stáji šéfoval Gerhard Berger, který udržuje se Sennovou rodinou nadstandardní vztahy. Bruno Senna vysvětlil, proč vyjednávání s Toro Rossem nevyšla:
"Když probíhala vyjednávání, měl jsem pocit, že Toro Rossu jde spíše o přežití než o budování silného týmu. Zklamalo mě to. Zajímali se pouze o rozpočet. Chtěl jsem si vůz vyzkoušet na vlastní kůži a zakusit spolupráci s týmem, abych zjistil, zda se mezi námi vytvoří nějaká chemie.
Jednání se úplně zastavila, když z týmu odešel Gerhard Berger. V tom okamžiku u mě klesla touha závodit za tuto stáj na nulu."