Při svém návratu do formule 1 má Bruno Senna největší potíže s pneumatikami, protože nezná jejich chování a výdrž v různých podmínkách.
Senna závodil loni pro tým HRT, ale tehdy formule 1 používala pneumatiky Bridgestone, které vydržely i celý závod. Pirelli záměrně zkrátilo životnost svých pneumatik, aby týmy musely absolvovat větší počet zastávek v boxech, a nejen kvůli tomu se italské obutí výrazně liší od toho japonského.
"Neznal jsem pneumatiky a jejich chování," odpověděl Senna na otázku, co bylo pro něj při jeho návratu v Belgii nejtěžší. "Cit pro pneumatiky získáte, jen když na nich jezdíte, takže nebylo snadné nastoupit do závodu, aniž bych předtím smysluplně jezdil na suchu a s velkým množstvím paliva. Ale byl jsem spokojený s mojí závodní rychlostí a konzistencí."
Za neznalost italského obutí Senna ovšem v neděli zaplatil. "Moje pneumatiky se ve Spa chovaly dobře, kromě restartu po safety caru," popisoval. "Zřejmě jsem ztratil tlak v pneumatikách a teplotu zadních gum, nikdy jsem ji nezískal zpět, takže jsem v závodě ztratil drahocenný čas, což by se nestalo, kdybych měl víc zkušeností."
Po jednom závodě si Brazilec netroufá odhadovat, kdy se dokáže plně přizpůsobit. "To se těžko předpovídá, ale doufám, že to nebude trvat moc dlouho," řekl. "Mám tu výsadu, že mám za sebou skvělý tým, který mi poskytuje veškerou potřebnou podporu, abych se rychle učil."
Prvním cílem Senny je se vyrovnat týmovému kolegovi Petrovovi, ten další je zřejmý, i když letos zřejmě nedosažitelný. "Vítězství ve formuli 1 záleží na mnoha faktorech, přičemž všechny musí vyjít. Je mým snem vyhrát závod formule 1 a já doufám, že tu příležitost dostanu a využiju ji. Byl bych naprosto nadšený, kdyby se mi to podařilo s Renaultem, protože mi letos dal ve formuli 1 skutečnou příležitost," dodal.