Senna měl u Renaultu zastavit propad, ale uspěl jen na krátkou chvíli

Renault se po úspěšném vstupu do sezóny ocitl na sestupné křivce, kterou se šéf týmu snažil zastavit jezdeckou výměnou. Nepodařilo se mu to.
Senna měl u Renaultu zastavit propad, ale uspěl jen na krátkou chvíli

Renault čelil potížím, když se mu ještě před začátkem sezóny zranil Robert Kubica. Ztráta polského jezdce byla pro Renault letošním největším problémem. "Zdaleka, protože to byla přímá sportovní ztráta, která souvisela s rychlostí a znamenala také ránu pro morálku týmu a všech," řekl šéf týmu Eric Boullier pro Autosport. "Ale také to byla nepřímá ztráta, jde o jednu z největších kvalit Roberta. Je to jeho mentální síla a oddanost týmu při práci na zlepšování."

Jako náhradníka za Kubicu zvolil Renault Heidfelda, ten ale nenaplnil očekávání, i když měl lepší výsledky než Petrov. Německý závodník nezaujal vůdčí roli a nebyl jednoznačně rychlejší než ruský kolega. K tomu se přidaly nezdary při vývoji vozu a Boullier měl jasno, zastavit sestup chtěl jezdeckou výměnou, a tak v Belgii místo Heidfelda nastoupil Senna.

"Pokud takovou negativní spirálu nezastavíte, stane se z toho problém," vysvětloval šéf enstonské stáje. "Pokud začnete mít špatné výsledky, morálka a motivace jdou dolů. Lidé se pak - a je to běžný instinkt - nesnaží naplno a neodvádějí maximum. Takže už nejste efektivní a ta sestupná spirála pokračuje..."

Sennovi se ji podařilo zastavit, když se do Grand Prix Belgie kvalifikoval jako sedmý. Tento svůj výsledek ale do konce sezóny už nepřekonal, a tak uspěl jen na chvíli. "Ano, zastavil ji (negativní spirálu), ale protože jsme už žádné další dobré výsledky nezískali, znovu se roztočila dolů," přiznal Boullier.

Renault se nejen proto na konci sezóny rozhodl pro kompletní výměnu jezdeckého složení, příští rok bude bojovat už jako Lotus s Kimim Räikkönenem a Romainem Grosjeanem. S Kubicou si přestal rozumět, protože polský jezdec koketuje s Ferrari a Boullier má obavy, aby jeho tým nevyužil jen jako odrazový můstek pro návrat v maranellských barvách.

Ovšem Kubica by na konci letošní sezóny Enstone pravděpodobně stejně opustil, i kdyby se nezranil. S Ferrari měl totiž opční smlouvu a Italové si jej připravovali jako nástupce Massy v roce 2012.

"Možná, možná," reagoval Boullier na tuto tezi, podle které by polský závodník stejně letos od Renaultu odešel. "Letošní rok byl pro naše lidi, mě a všechny ostatní ve společnosti těžký, protože byl velmi frustrující. Ale snad do toho pronikneme a zjistíme, jak se zlepšit."

"Pokud by bylo naše auto velmi dobře vyvíjeno s Robertem, možná bychom bývali mohli bojovat v šampionátu o umístění mezi prvními třemi a říkali bychom si ´Wow, jsme v dobré formě.´ Ale ve skutečnosti se nám nevydařilo hodně věcí. Tato zkušenost může vypadat katastrofálně, ale pro mě to bylo velké ponaučení."

Další článek: Ricciardo chce být agresivnější, stimulovat by ho mohl Vergne

11:46 | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
11:19 | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
9:24 | V Barceloně začaly testy F3
20. dubna | Hamilton dokončil testy 18palcových pneumatik. Odjel 130 kol. Zítra testy v Imole pokračují.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen