Senna a Maldonado jsou kvůli penalizacím naštvaní

Senna a Maldonado jsou kvůli penalizacím naštvaní

Bruno Senna a Pastor Maldonado jsou přesvědčeni, že dělali maximum, když před sebe v závodě v Abú Zabí pouštěli rychlejší jezdce. Proto nesouhlasí se svými tresty za ignorování modrých vlajek.

Na Yas Marině se opět živě diskutovalo o modrých vlajkách a jejich dodržování. V rámci závodu padly hned čtyři tresty za jejich ignorování, odnesly si je Senna, Alguersuari a dvakrát Maldonado.

"Ty ostatní jezdce jsem viděl, jistě, ale nemůžu pokaždé ztratit čtyři sekundy," bránil se Maldonado. "Vždy je to stejné pro všechny, dokonce i když já narazím na vozy Virginu nebo Hispanie, ztratím čas. Patří to k tomu, zvlášť když bojujete o body. Já jsem v tu dobu bojoval s Alguersuarim, takže to byla obtížná situace. Jsem opravdu zklamaný, protože tohle (stewardi) udělali letos poprvé. Podle mě je to úplně špatně."

Bruno Senna se taktéž domnívá, že rychlejší jezdce nemohl pouštět dřív. "Ta penalizace průjezdu boxy mi úplně zničila závod," konstatoval pro Autosport. "Protože pak máte v oblasti strategie svázané ruce a nemůžete ji znova změnit, takže posledních 15 kol jsem byl pomalý, protože jsem měl opotřebované pneumatiky. Je to velké zklamání. Na to, jak jsem jel dobře, to byl velmi špatný výsledek."

Brazilský pilot Renaultu chce dokonce udělování trestů za ignorování modrých vlajek vznést jako téma diskuze. "Myslím, že tu chyběla konzistence, protože někteří jezdci se chovali mnohem, mnohem hůř," pokračoval. "Když se nad tím zamyslíte, Jensona jsem zdržel asi jednu zatáčku, byla to ta sedmá, a ostatní zdržovali celý sektor a modrou vlajku jim neukázali."

"Ve skutečnosti dostáváme modré vlajky ve stejnou chvíli jako pomalejší vozy, ale pokud se rozhodneme zpomalit, abychom nechali předjet, můžeme ztratit pět sekund, což není fér. Myslím, že to rozhodování bylo hodně přísné a musíme si o tom promluvit s Charliem, protože Jenson jel stejně v dalším kole do boxů."

S pomalejším vozem na trati se setkal také Fernando Alonso, když bojoval s Lewisem Hamiltonem o vedení.

"Když jsme zajížděli do boxů, bohužel byl před námi Ricciardo v posledních dvou zatáčkách. A upřímně, ztratili jsme hodně času," řekl šéf Ferrari Stefano Domenicali. "S tou zastávkou to byl trochu problém, ale ne moc velký. Nedá se na to nic říct, je to prostě smůla. Ale rozdíl udělal Lewis, když okamžitě zajel dvě rychlá kola na střední směsi. Dokázal si vybudovat náskok a pak tu situaci kontroloval."

Horší byla situace s jezdci o kolo zpět z pohledu Ferrari u Felipeho Massy. "Musím říct, že to s těmito jezdci není snadné, nejen pro Felipeho, před nímž dva bojovali, což bylo nepřijatelné. Lewis měl s některými jezdci o kolo zpět také problémy. Nebylo to pro všechny jednoduché," dodal Domenicali.

Sám Hamilton má ale pro tyto situace jisté pochopení. "Jen chci připomenout, že jezdci o kolo zpět mají těžkou práci, protože především hledí vpřed, bojují o své pozice a někdy se nedíváte do zrcátek, někdy prostě neočekáváte, že budete předjeti o kolo ve chvíli, kdy se to má stát," řekl jezdec McLarenu.

"Já jsem v takových situacích také byl a myslím, že někteří z nich to prostě neviděli, protože bojovali s jezdci před sebou. Ale někteří jeli sami a přesto zdržovali. Já jsem za různými jezdci ztratil sekundy."

"Rubens mě myslím předjel s pomocí DRS a já jsem s tím nemohl nic udělat. Vrátil jsem se vedle něj a pomyslel jsem si: ´Chlape, jsem ve vedení, my spolu nezávodíme.´ On pak přišel a pogratuloval my, takže je to v pohodě."

Doporučujeme

Články odjinud