Navzdory do detailu rozvinutým bezpečnostním mechanizmům na závodních okruzích, událost uplynulé noci během závodu IndyCar ukázala, co všechno se může tragicky pokazit.
Sedmý závod amerického formulového šampionátu IndyCar v Texasu. Přibližně v polovině závodu na rychlém oválu do bariéry bourala Simona de Silvestrová a její monopost zachvátily plameny. Záchranáři byli u havarovaného vozu jako obvykle velmi rychle, ale jakoby si nevěděli rady s hasicím systémem vozu, který navíc nefungoval!
Jeden ze záchranářů se zoufale pokoušel dostat závodkyni z havarovaného vozu. Na scénu mezitím přijela druhá posádka záchranářů, kteří již vůz uhasili, ale to už byla Silvestrová venku z auta. Utrpěla popáleniny pravé ruky, ale následky mohly být zjevně podstatně horší.
Tým HVM, pro který Silvestrová závodí, podrobil bezpečnostní posádku velmi tvrdé kritice.
"Měli by se stydět," řekl šéf týmu Keith Wiggins. "To byl strašidelný moment a jsme rádi, že je v pořádku."
"Nemám slov," řekl druhý šéf Imran Safiulla. "Jsem rád, že je Simona navzdory tomu cirkusu v pořádku."
V Americe jsou velmi populární závody na vysokorychlostních oválech. Bezpečnost pořadatelé například šampionátů NASCAR či IndyCar vůbec nepodceňují, tím spíše bude tento incident brán velmi vážně - podobně, jako by tomu bylo ve formuli 1.
Při závodě 500 mil Indianapolis o minulém víkendu velmi vážně boural Mike Conway, který si při hrůzostrašné nehodě ve velké rychlosti zlomil nohu. Ke zraněním zejména páteře dochází v IndyCar docela často. Přesvědřil se o tom také český závodník Tomáš Enge, který si při jednom ze závodů IndyCar poranil páteř.