Seidl: Závod v Turecku byl zábavný, formule 1 je ale o rychlých monopostech

Šéf McLarenu Andreas Seidl připouští, že chaotické a dramatické závody formule 1 jako minulý víkend v Turecku jsou zábavné, pořadí by ale podle něj mělo být určeno samotnou rychlostí auta.
Foto: Getty Images / Clive Mason
Seidl: Závod v Turecku byl zábavný, formule 1 je ale o rychlých monopostech | Foto: Getty Images / Clive Mason

Lewis Hamilton po startu z šesté pozice suverénně vyhrál. Silný déšť a kluzký asfalt dráhy v Istanbulu ale přinesly nečekané pořadí zejména v kvalifikaci, kdy z první a třetí pozice startovali piloti týmu Racing Point. Sergio Pérez v závodě získal druhé místo, zatímco druhý nejlepší tým Poháru konstruktérů Red Bull se trápil.

Pilotům McLarenu se dařilo hlavně v závodě. V kvalifikaci oba vypadli už v Q2, v závodě ale skončil Carlos Sainz Jr. pátý a Lando Norris osmý.

„Byla tam spousta názorů oběma směry. Je to, co jsme viděli minulý pátek a sobotu pro F1 pozitivní nebo negativní? Zároveň ale musíme přiznat, že jsme už několikrát viděli, že v takto mokrých nebo zrádných podmínkách jsou takové vzrušující závody, kde se děje spousta věcí,“ řekl Seidl.

Tento víkend nebyl tím, o čem je formule 1, říká frustrovaný Russell

Tento víkend nebyl tím, o čem je formule 1, říká frustrovaný Russell

„Je jasné, že všichni chtějí sledovat vozy bojovat na trati, chtějí vidět předjíždění; chtějí vidět i to, že na čele nejsou stále stejné vozy. Chtějí vidět, že se jezdci skutečně mohou probojovat polem zezadu a získávat pozice.

„Zároveň je ale F1 za normálních podmínek také o tom připravit nebo navrhnout nejlepší auto a udělat z něj nejvýkonnější vůz. Je také normální, že nejlepší auto je na čele v kvalifikaci a v závodě. Je to součástí DNA F1.“

Krokem vpřed podle Seidla budou nová technická pravidla pro rok 2022, která mají za cíl nabídnout těsnější souboje.

„Myslím, že s novými technickými pravidly od roku 2022 a dále přichází spousta pozitivního. Měla by vozům umožnit těsnější závodění, což by také mělo pomoci, abychom viděli více předjížděcích manévrů. Také další věci jako rozpočtové stropy by měly pomoci k celkovému vyrovnání startovního pole. Není důvod být pesimistický,“ věří Seidl.

Déšť, titul, zákulisí Velké ceny Turecka 2020 objektivem Jiřího Křenka

Déšť, titul, zákulisí Velké ceny Turecka 2020 objektivem Jiřího Křenka

Další článek: Alonso chce na Nový rok vidět Alpine pro sezónu 2022 ve větrném tunelu

11:46 | Grosjean: Pokud bych sledoval tento závod doma a jeden z mých přátel měl takovou nehodu, byl bych přesvědčen, že je mrtvý.
22:21 | Reakce jezdců na nehodu Grosjeana v týmových rádií bezprostředně po nehodě... odkaz
21:17 | Proč sledovat GP Sachíru: Russell jede v Mercedesu Aitken debutuje ve Williamsu Fittipaldi debutuje v Haasu Netradiční layout okruhu, kola výrazně pod 1 minutu, očekáváme malé rozdíly v časech. Pojede se později, bude chladněji, podmínky tedy jiné. + finále šampionátu F2!
20:00 | Testů mladých jezdců po GP Abú Dhabí by se mohl zúčastnit také Carlos Sainz s Ferrari.

GP Sachíru

Pátek 4. prosince 2020
1. trénink 14.30–16.00
2. trénink 18.30–20.00
Sobota 5. prosince 2020
3. trénink 15.00–16.00
Kvalifikace 18.00–19.00
Neděle 6. prosince 2020
Závod 18.10