Seidl se zlobí na FIA, že nereaguje rychleji na ohebná křídla

McLaren není spokojený s postupem FIA ve věci ohebných zadních křídel.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Seidl se zlobí na FIA, že nereaguje rychleji na ohebná křídla | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Ve Španělsku odhalilo video, že se zadní křídlo Red Bullu na rovince ohýbá a to zřejmě více, než by mělo.

FIA na to reagovala a od června zpřísní zátěžové testy, kterým se ohebnost křídel měří. Opatření tedy vstoupí v platnost od Grand Prix Francie. FIA argumentovala tím, že dává týmům čas, aby svá křídla přepracovala (posílila). McLarenu se tento postup nelíbí.

Marko věří, že Red Bull projde přísnějšími testy ohebnosti zadního křídla [+video]

Marko věří, že Red Bull projde přísnějšími testy ohebnosti zadního křídla [+video]

„Když vidíte všechny ty záběry z Barcelony, je zcela jasné, co se tam děje,“ řekl Andreas Seidl. „Vnímáme reakci FIA s technickou směrnicí a v základu jsme spokojeni. S čím však silně nesouhlasíme, je načasování implementace.“

Podle Seidla je zřejmé, že některé týmy dělají věci, které jsou proti pravidlům. McLaren nevidí důvod, proč by jim mělo být umožněno v tom pokračovat.

„Tyto týmy měly tuto výhodu již několik závodů, což je něco, s čím samozřejmě nejsme spokojeni. Ale umožnit jim, aby měly výhodu pro několik dalších závodů, je něco, s čím jednoznačně důrazně nesouhlasíme a o čem s FIA jednáme.“

Seidl chce, aby FIA tvrději zakročila proti týmům, které vědomě porušují pravidla, aby získaly neférovou výhodu.

„Jednoduše doufáme, že FIA nyní ukáže velmi tvrdou ruku, protože z našeho pohledu je to zkrátka nepřijatelné. Týmy, které dodržují pravidla, to velmi znevýhodňuje.“

Na otázku, zda McLaren uvažuje o podání protestu vůči těmto týmům, Seidl reagoval: „Nejsem příznivcem protestů proti jiným týmům, vozům a tak dále. Jediné, co mohu v tuto chvíli říci, je, že vedeme dialog s FIA, abychom pochopili, co zavede, aby týmy, které navrhly zařízení nebo díly umožňující věci, které jsme viděli v Barceloně, prostě od nynějška nemohly tato zařízení nebo díly na svém voze používat.“

Další článek: V prvním tréninku byl v Monaku nejrychlejší Pérez. Domácího Leclerca zradila technika

20:46 | Po Ericssonovi uspěl v Detroitu McLaren. Pato O'Ward vyhrál po startu z 16. místa.
11:27 | Osmihodinovka v Portimau odstartuje v neděli ve 12:00. Přímý přenos vysílá Eurosport 2 od 15:00 do 18:30, závěr závodu poté nabídne Eurosport 1 od 18:30 do 20:30. Komentují Jiří Šlégl a Martin Straka...
23:36 | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
12. června | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00