Seidl se zlobí na FIA, že nereaguje rychleji na ohebná křídla | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Seidl se zlobí na FIA, že nereaguje rychleji na ohebná křídla

McLaren není spokojený s postupem FIA ve věci ohebných zadních křídel.

Ve Španělsku odhalilo video, že se zadní křídlo Red Bullu na rovince ohýbá a to zřejmě více, než by mělo.

FIA na to reagovala a od června zpřísní zátěžové testy, kterým se ohebnost křídel měří. Opatření tedy vstoupí v platnost od Grand Prix Francie. FIA argumentovala tím, že dává týmům čas, aby svá křídla přepracovala (posílila). McLarenu se tento postup nelíbí.

„Když vidíte všechny ty záběry z Barcelony, je zcela jasné, co se tam děje,“ řekl Andreas Seidl. „Vnímáme reakci FIA s technickou směrnicí a v základu jsme spokojeni. S čím však silně nesouhlasíme, je načasování implementace.“

Podle Seidla je zřejmé, že některé týmy dělají věci, které jsou proti pravidlům. McLaren nevidí důvod, proč by jim mělo být umožněno v tom pokračovat.

„Tyto týmy měly tuto výhodu již několik závodů, což je něco, s čím samozřejmě nejsme spokojeni. Ale umožnit jim, aby měly výhodu pro několik dalších závodů, je něco, s čím jednoznačně důrazně nesouhlasíme a o čem s FIA jednáme.“

Seidl chce, aby FIA tvrději zakročila proti týmům, které vědomě porušují pravidla, aby získaly neférovou výhodu.

„Jednoduše doufáme, že FIA nyní ukáže velmi tvrdou ruku, protože z našeho pohledu je to zkrátka nepřijatelné. Týmy, které dodržují pravidla, to velmi znevýhodňuje.“

Na otázku, zda McLaren uvažuje o podání protestu vůči těmto týmům, Seidl reagoval: „Nejsem příznivcem protestů proti jiným týmům, vozům a tak dále. Jediné, co mohu v tuto chvíli říci, je, že vedeme dialog s FIA, abychom pochopili, co zavede, aby týmy, které navrhly zařízení nebo díly umožňující věci, které jsme viděli v Barceloně, prostě od nynějška nemohly tato zařízení nebo díly na svém voze používat.“

Doporučujeme

Články odjinud