Seidl se zlobí na FIA, že nereaguje rychleji na ohebná křídla

McLaren není spokojený s postupem FIA ve věci ohebných zadních křídel.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Seidl se zlobí na FIA, že nereaguje rychleji na ohebná křídla | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Ve Španělsku odhalilo video, že se zadní křídlo Red Bullu na rovince ohýbá a to zřejmě více, než by mělo.

FIA na to reagovala a od června zpřísní zátěžové testy, kterým se ohebnost křídel měří. Opatření tedy vstoupí v platnost od Grand Prix Francie. FIA argumentovala tím, že dává týmům čas, aby svá křídla přepracovala (posílila). McLarenu se tento postup nelíbí.

Marko věří, že Red Bull projde přísnějšími testy ohebnosti zadního křídla [+video]

Marko věří, že Red Bull projde přísnějšími testy ohebnosti zadního křídla [+video]

„Když vidíte všechny ty záběry z Barcelony, je zcela jasné, co se tam děje,“ řekl Andreas Seidl. „Vnímáme reakci FIA s technickou směrnicí a v základu jsme spokojeni. S čím však silně nesouhlasíme, je načasování implementace.“

Podle Seidla je zřejmé, že některé týmy dělají věci, které jsou proti pravidlům. McLaren nevidí důvod, proč by jim mělo být umožněno v tom pokračovat.

„Tyto týmy měly tuto výhodu již několik závodů, což je něco, s čím samozřejmě nejsme spokojeni. Ale umožnit jim, aby měly výhodu pro několik dalších závodů, je něco, s čím jednoznačně důrazně nesouhlasíme a o čem s FIA jednáme.“

Seidl chce, aby FIA tvrději zakročila proti týmům, které vědomě porušují pravidla, aby získaly neférovou výhodu.

„Jednoduše doufáme, že FIA nyní ukáže velmi tvrdou ruku, protože z našeho pohledu je to zkrátka nepřijatelné. Týmy, které dodržují pravidla, to velmi znevýhodňuje.“

Na otázku, zda McLaren uvažuje o podání protestu vůči těmto týmům, Seidl reagoval: „Nejsem příznivcem protestů proti jiným týmům, vozům a tak dále. Jediné, co mohu v tuto chvíli říci, je, že vedeme dialog s FIA, abychom pochopili, co zavede, aby týmy, které navrhly zařízení nebo díly umožňující věci, které jsme viděli v Barceloně, prostě od nynějška nemohly tato zařízení nebo díly na svém voze používat.“

Další článek: V prvním tréninku byl v Monaku nejrychlejší Pérez. Domácího Leclerca zradila technika

18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.
15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
22. září | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00