Šéf McLarenu Andreas Seidl připustil, že vůz MCL36 trpí řadou zásadních problémů. Tým teď pracuje na analýze celého aerodynamického konceptu.
Při předsezónních testech v Barceloně patřil McLaren mezi nejrychlejší týmy. Od té doby to ale jde s týmem z Wokingu špatným směrem. Nepomohlo ani to, že při testování v Bahrajnu nemohl kvůli problémům s brzdami odjet tolik kol, co potřeboval.
V prvním závodě letošní sezóny v Bahrajnu obsadily oranžové vozy jen čtrnácté a patnácté místo. O něco lepší to bylo v Saudské Arábii, tam Norris bral body za sedmé místo. Ricciardo pro technické problémy závod nedokončil.
„Prostě nemáme dostatek výkonu,“ přiznal Seidl. „Neexistuje žádná konkrétní chyba. Auto funguje a máme dobrý základ, ale chybí nám přilnavost.“
Zlepšení nemáme očekávat ani v nejbližších závodech. „Nečekám zázrak. Není tak snadné dostat se na úroveň našich konkurentů. Zabere to čas a musíme být trpěliví.“
Objevují se názory, že za nedostatkem přítlaku MCL26 je i ztráta síly motoru Mercedes. To však odmítá Seidl komentovat.
Šéf McLarenu zároveň doufá, že vývojový program pomůže současnou situaci týmu zvrátit.
„Víme, že máme zásadní problémy s výkonem našeho vozu. A na to se teď zaměřujeme.“
„Vývoj za poslední tři roky byl velmi dobrý. Vše se dařilo. Teď je to pro nás test, jak se s takovou situací dokážeme vypořádat.“
„Plně se soustředíme na to, abychom z MCL36 dostali co největší výkon. Pokračujeme ve všech již předem naplánovaných vylepšeních. Touto cestou bychom možná mohli dosáhnout krátkodobého zlepšení.“
„Zároveň ale provádíme zásadní analýzu celého našeho aerodynamického konceptu.“