Seidl od Renaultu očekává otevřenost při řešení problémů

Kvůli poruchám pohonných jednotek Renault přišla v Belgii stáj McLaren o možnost zisku velmi dobrých bodovaných umístění. Šéf stáje Andreas Seidl nyní od francouzského dodavatele očekává transparentní jednání při řešení problémů.
Seidl od Renaultu očekává otevřenost při řešení problémů

Carlose Sainze postihly problémy již během zahřívacího kola a následně byl nucen se svým monopostem zastavit krátce po startu.

Jeho týmový kolega Lando Norris odjel velmi dobrý závod a směřoval k zisku pátého místa, jeho pohonná jednotka Renault ale v nájezdu do předposledního kola vypověděla službu.

Podle Andrease Seidla je takovýto výsledek pro tým pochopitelně frustrující a vyžaduje spolupráci mezi McLarenem a Renaultem při řešení problémů.

„Je pro nás velkým zklamáním připsat si dvě DNF, navíc když jeden z našich pilotů nemohl ani pořádně odstartovat do závodu. Tato situace se pochopitelně týká také Renaultu,“ řekl Seidl pro motorsport.com.

McLaren sahal po pátém místě. Ze Spa odjíždí bez bodu

McLaren sahal po pátém místě. Ze Spa odjíždí bez bodu

„Renault vynakládá velké úsilí na to, aby nám během sezóny přinášel balíčky vylepšení, což je velmi povzbuzující. Na druhou stranu je pak člověk zklamaný z těch všech nedokončených závodů a penalizací na startovním roštu.“

„Je důležité mít s Renaultem transparentní a otevřený vztah, abychom mohli analyzovat a řešit problémy společně,“ uvedl Seidl, který v minulosti šéfoval Porsche ve třídě LMP 1.

V případě McLarenu postihly ve Spa technické problémy starší B-specifikaci motoru. Andreas Seidl byl proto dotázán, zda – li tým nelituje, že pro závod raději nevyužil aktuálnější C-specifikaci.

Pro McLaren bude v IndyCar závodit James Hinchcliffe

Pro McLaren bude v IndyCar závodit James Hinchcliffe

„Teď musíme počkat a pak teprve uvidíme. V tuto chvíli pouze spekulujeme, ale neřekl bych, že naše problémy souvisely se specifikací motoru,“ odpověděl šéf britské stáje.

Podle Seidla nebyla Norrisova pohonná jednotka ani zdaleka na konci své životnosti a tým počítal s jejím dalším využitím.

McLaren také do dalších závodů potřebuje pochopit, proč po slabé kvalifikaci předvedly oranžové monoposty velmi dobré závodní tempo.

„Bude teď velmi zajímavé analyzovat, jak jsme se náhle v závodě stali čtvrtým nejrychlejším vozem na trati. Po pátku a sobotě jsme něco takového neočekávali,“ přiznal Seidl.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Jen mlčel a jel. Leclerc během závodu řekl jen dvě slova

8:55 | Haas bude po ukončení spolupráce s Rich Energy jezdit do konce roku se stejným zbarvením auta... jen nálepky Rich Energy zmizí.
13. září | Correa zůstává v umělém spánku
13. září | Během prvních dvou dní testů 18palcových pneumatik odjel Sergej Sirotkin v Renaultu 213 kol.
13. září | Tatiana Calderón se zúčastní jednoho dne testů W Series ve Španělsku. O sedačku bojovat nebude, jen se podělí o zkušenosti.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink 10.30–12.00
2. trénink 14.30–16.00
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10