Seidl je nadšený Renaultem: Máme velmi transparentní vztah, říká

Před letní přestávkou to vypadá, že se souboj o čtvrtou pozici odehraje mezi McLarenem a Renaultem. Stáj z Wokingu má náskok 21 bodů.
Seidl je nadšený Renaultem: Máme velmi transparentní vztah, říká

Souboj mezi McLarenem a Renaultem je o to pikantnější, že zákaznický tým poráží svého dodavatele pohonných jednotek. Nemohlo by právě to promluvit do souboje o pomyslný titul „nejlepšího ze zbytku pole“? Andreas Seidl si to nemyslí.

„Určitě to vypadá, že hlavní bitva ve středu pole bude mezi námi a Renaultem,“ řekl Seidl pro Crash.net.

„Nyní záleží na neustálém přinášení aktualizací, učení se o autě, vykonávání závodů, a tak jsem rád, že jsme mohli znovu získat o bod více než Renault,“ vrací se Seidl k Velké ceně Velké Británie.

V Silverstonu odjeli Francouzi poměrně dobrý závod. Konec konců zaznamenali druhý nejvyšší bodový příděl v sezóně. Carlos Sainz však do cíle dovezl 8 bodů, a tak se ztráta Renaultu nesnížila, ale naopak ještě o bod navýšila.  

Ricciardo navrhuje zkřížit McLaren a Renault. Bylo by to dobré auto, říká

Ricciardo navrhuje zkřížit McLaren a Renault. Bylo by to dobré auto, říká

Na otázku, zda je bitva komplikovaná tím, že McLaren je zákazníkem, odpověděl Seidl: „Ne. Abych byl upřímný, řekl jsem již několikrát, že máme s Renaultem velmi dobrý a zdravý vztah.“

„Velmi transparentní vztah. Krok, který Renault provedl od minulého roku do letošního roku, je jedním z důvodů, proč jsme mohli udělat tento pokrok s autem.“

„Náš vztah je opravdu čistě na straně pohonné jednotky a jako tým jsme nezávislým týmem a chceme zůstat nezávislým týmem.“

Pokud by měl Seidl udělat dnes rozhodnutí, jaká pohonná jednotka bude pohánět vozy McLarenu v roce 2021, rozhodl by se celkem snadno. 

„Je známo, že vztah s Renaultem máme i pro příští rok. Od roku 2021 je vše otevřené, ale opět se zaměřujeme především na Renault. Jsme s tímto partnerství spokojeni.“

Je nutné podotknout, že McLaren nemá ani moc na výběr. Není asi moc představitelné, že by přešel k Ferrari, Mercedesu nebo zpět k Hondě. A jiný dodavatel do F1 v roce 2021 nevstoupí.

„S Renaultem máme plnou transparentnost, plnou důvěru v partnerství, které máme.“ Seidl také zmínil pravidla, která nařizují, aby zákaznici dostávali stejný materiál a motorové režimy jako tovární tým. A podle něj se to i děje.

„Kdykoliv dosud přinesli vylepšení, tak to bylo v první řadě transparentní, pokud jde o načasování. V Barceloně jsme dostali první upgrade z hlediska spolehlivosti – oba jsme ho použili současně.“

„Někdy to neděláme současně, protože záleží na plánování celé sezóny, abychom se vyhnuli penalizacím v co největší míře.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Raději sleduji květinu růst než F1, říká Jeremy Clarkson

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)