Segregace versus příležitost. Ženská W série budí emoce

Od příštího roku se ve světě motorsportu objeví první ryze ženská závodní série.
Segregace versus příležitost. Ženská W série budí emoce

Podle odpůrců je W série segregací. Zakladatelé by měli raději finančně podpořit ženy, které už závodí v mnoha stávajících sériích.

Zastánci zase argumentují tím, že série dá šanci ženám, které mají talent, ale nemají finanční prostředky a může přilákat mnoho dalších žen do motorsportu.

Jeden z hlavních důvodů, proč se v nejbližších letech nedočkáme ženy ve F1, je ten, že jich je v juniorských sériích jednoduše velmi málo.

V příštím roce vznikne formulová série pro ženy

V příštím roce vznikne formulová série pro ženy

„Jaký smutný den pro motorsport,“ napsala Pippa Mann (na fotografii). „Ti, kdo mají finanční prostředky na podporu žen, se místo podpory rozhodli segregovat. Jsem hluboce zklamaná, že k takovému historickému kroku zpět dojde během mého života.“

Jezdkyně, které možná neznáte

Jezdkyně, které možná neznáte

„Proč vyhazovat peníze na segregaci. Investujte do již úspěšných jezdkyň, které potřebují peníze,“ napsala Abbie Eaton, která pracuje jako testovací jezdkyně v Grand Tour. 

„Vyhrála jsem a byla jsem na stupních vítězů v každé sérii, ve které jsem závodila. Co mě zastavilo dostat se na absolutní vrchol? Nebyly to mé schopnosti. Byl to nedostatek peněz.“

Charlie Martin (Ginetta GT5) má podobný názor. „Tato série je založena na segregaci. Může vytvářet příležitosti pro některé ženy, ale vysílá jasnou zprávu, že segregace je přijatelná. Jako závodníci chceme soutěžit s nejlepšími jezdci – bez ohledu na věk, sexuální orientaci nebo pohlaví.“

„Souhlasím s argumenty, ale zcela nesouhlasím s tímto řešením,“ uvedla Sophia Floersch (evropská F3). „Ženy potřebují dlouhodobou podporu a důvěryhodné partnery. Chci soupeřit s těmi nejlepšími z našeho sportu.“

Podle Carmen Jordá je pro ženy formule E lepší, za svůj názor čelí kritice

Podle Carmen Jordá je pro ženy formule E lepší, za svůj názor čelí kritice

Jsou i pozitivní reakce

Se svými kolegyněmi naopak nesouhlasí jezdkyně britské F3 Jamie Chadwick.

„Série W dává jezdkyním další platformu, aby mohly závodit,“ řekla. „Není žádným tajemstvím, že motorsport je neuvěřitelně obtížné odvětví často diktované finančními faktory.“

„W série je nejen fantastickou příležitostí pro nejlepší jezdkyně, ale také povzbudí mnoho dalších žen vstoupit do sportu. Jsem závodní jezdkyně, a pokud bych mohla, závodila bych 365 dní v roce.“

„Pořád budu závodit proti mužům v jiných šampionátech, ale série W je perfektní doplněk, který mi pomůže se rozvíjet. Jsem nadšená z toho, že něco takového přichází!“

Podobný názor má také Alice Powell. „Je to plně financované a jsou to stejné vozy. Skvělá příležitost pro jezdkyně, aby se pokusily udělat krok na žebříčku a dostaly se do sportu. Nemusíte se starat o finance a získáte šanci soutěžit ve sportu, který máme tak rádi.“

Foto: IndyCar

Další článek: Grand Prix Japonska 2018 objektivem Jiřího Křenka

13. října | Incident mezi Gaslym a Pérezem vyšetřován... přestože se fakticky nestal.
12. října | Alfa Romeo by měla brzy potvrdit jezdeckou sestavu pro příští rok. Očekává se, že zůstanou současní jezdci.
12. října | F1 bude od 10:00 na svém YouTube vysílat GP Japonska 2005

GP Japonska 2019

Pátek 11. října 2019
1. trénink Bottas (1:28.731)
2. trénink Bottas (1:27.785)
Neděle 13. října 2019
Kvalifikace Vettel (1:27.064)
Závod Bottas