Šéfové týmů by chtěli příští rok více testovacích dní | Foto: Getty Images / Joe Portlock

Foto: Getty Images / Joe Portlock

Šéfové týmů by chtěli příští rok více testovacích dní

Šéfové některých týmů formule 1 by ocenili, kdyby se před sezónou 2022, kdy začnou platit nová pravidla, navýšil počet testovacích dní.

Letos měli jezdci a týmy před začátkem sezóny k dispozici pouze tři dny předsezónních testů v Bahrajnu. Po přesunutí Velké ceny Austrálie, kde měla sezóna původně startovat, letošní ročník začne tento víkend v Bahrajnu.

Počet testovacích dní v posledních letech

2010: 15 dní
2011: 15 dní
2012: 12 dní
2013: 12 dní
2014: 12 dní
2015: 12 dní
2016: 8 dní
2017: 8 dní
2018: 8 dní
2019: 8 dní
2020: 6 dní
2021: 3 dny

Příští rok začnou platit ve F1 zcela nová technická pravidla. Týmy by proto uvítaly, kdyby měly k dispozici více testovacích dní.

Šéf týmu AlphaTauri Franz Tost ocenil možnost testovat letos v Bahrajnu i vzhledem k tomu, že v Barceloně, kde se tradičně konají zimní testy, v únoru panují ještě velmi nízké teploty.

„Vždy jsem byl nakloněný testům v Bahrajnu nebo v Abú Dhabí. Myslím, že (v pátek a v sobotu) ráno jsme měli poměrně dobré podmínky, ale (v pátek) odpoledne to bylo celkem špatné,“ připomenul Tost písečnou bouři, která ovlivnila minulý pátek odpoledne testy v Bahrajnu.

„V Barceloně je to v tomto období roku celkem náročné. Může být mokro a zima. Když jsme tam měli testy, tak bylo mokro a kolem 14 stupňů, toto nejsou pro formuli 1 optimální testovací podmínky.

„Během sezóny si sedneme a rozhodneme. Příští rok budeme mít nové vozy, proto si myslím, že tři testovací dny budou stačit. Musíme ale najít správnou rovnováhu mezi počtem testovacích dní a náklady, protože 2022 nebude levný rok. Musíme vzít všechno v potaz.“

Šéf Astonu Martin Otmar Szafnauer s Tostem souhlasí, že volba správného okruhu a množství dní bude pro testování nových vozů klíčová. Tři dny letošních testů byly podle něj adekvátní vzhledem k tomu, že letos nedošlo k tak velkým změnám pravidel a současné vozy jsou jen evolucí těch loňských.

„Jak řekl Franz, budeme mít příští rok zcela nové vozy, a proto by se mělo zvážit, kam a na jak dlouho příští rok pojedeme testovat,“ řekl Szafnauer.

„Myslím, že tři dny byly letos adekvátní vzhledem k tomu, co bylo v roce 2020, pandemii a menšímu vývoji na vozech. Je těžké (během testů) předpovídat počasí. (V pátek) Odpoledne jsme měli písečnou bouři, což nebylo ideální. Jak ale řekl Franz, jedete do Barcelony a tam může být mokro a zima,“ dodal.

Russell: V roce 2022 šest dní a potom znovu tři

S myšlenkou většího množství testů před sezónou 2022 souhlasí také někteří jezdci. Kvůli celkovému snížení přítlaku bude ovládání vozů odlišné, což si piloti také musí během jízd vyzkoušet.

Podle George Russella by týmy potřebovaly pro rok 2022 šest testovacích dní s tím, že v případě zachování pravidel by se v dalších letech mohl počet dní pro testy opět snížit.

„Myslím, že více testování prospívá všem, zatímco méně testů je pro všechny nevýhoda. Příští rok nás čeká tak extrémní změna pravidel, že je důležité dát týmům alespoň šest dní,“ říká jezdec Williamsu.

„Pokud ale pak budou pravidla stabilní, jako jsou poslední tři nebo čtyři roky, pak myslím, že tři čtyři dny, jako máme nyní, by byly dobré.“

Doporučujeme

Články odjinud