Týmová režie se stala ústředním tématem tiskové konference šéfů týmů, přičemž se všichni shodli, že zájmy týmu závodům dominují. Jak si je bude kdo prosazovat, je věcí každé stáje.
"No, myslím, že zájmy týmu jsou prvořadé," řekl šéf HRT Colin Kolles. "Také si myslím, že každý tým je řízen specifickým způsobem, takže můj způsob se asi bude lišit od ostatních. Nemyslím, že dělat to (týmovou režii) otevřeným způsobem, je správné."
Tým řadí na první místo také u Renaultu. "Musíme pracovat v první řadě na zájmech týmu," řekl šéf Eric Boullier. "Je zcela jasné, že tým je na prvním místě. Může se stát, že oba vaši jezdci budou na čele bojovat o vedení v závodě. Nemyslím, že je třeba použít jasný týmový příkaz, protože by měl obvykle převážit zdravý rozum."
Týmový sport je formule 1 i podle Red Bullu. "Nakonec je zřejmé, že tým by měl být větší než jedinci," řekl šéf Christian Horner. "Všichni pracují pro tým. Jezdci, všichni členové, ať už jsou to technici, mechanici, inženýři, šéfové týmů, techničtí ředitelé. Nikdo by neměl být větší než tým."
Jisté rozpory však mezi šéfy týmů nastávají v otázce, jak týmové zájmy prosazovat. Někteří odmítají týmové příkazy a chtějí oběma jezdcům dát stejné podmínky, jiní považují zákaz týmové režie za nesmyslný.
"Je to zajímavá otázka, protože někdy dojde ke konfliktu zájmů, když jsou zájmy týmu jiné než zájmy jezdce," přiznal Horner. "Ale každý tým to bude řešit jinak. Pravidla jsou jasná a ať už se nám líbí nebo ne, budeme je dodržovat." Regulím se podřizují také u Renaultu, ovšem šéf HRT Colin Kolles znovu potvrdil, že týmové příkazy jsou pro něj přijatelné ve skryté formě. "No, dá se to srovnat s ohebnými křídly," řekl. "Jsou ohebná křídla, která vyhovují pravidlům. Můžete použít týmové příkazy, které asi také budou odpovídat pravidlům."
Naopak u McLarenu, jenž se hrdě hlásí k rovnocennému přístupu k oběma jezdcům, zastávají názor, že každý by si měl řídit tým podle svého. Zakazovat týmové příkazy nemá smysl. "Co týmy dělají se svými jezdci, by si měly rozhodovat samy," řekl šéf Martin Whitmarsh. Podle něj je však třeba týmovou režii vyjasnit, protože není žádoucí, aby se opakovala kontroverze z Hockenheimu.
"Máme pravidlo, které asi jde proti historii formule 1," konstatoval. "Jsou tu zájmy týmu, je tu šampionát konstruktérů. Takže když jezdce požádáte, aby nenarazil do svého týmového kolegy, mohl by to být týmový příkaz. Takže asi bude lepší to teď vyjasnit. Každý tým bude fungovat jinak. Je to na každém z nich."
Když se šéfům týmů dostalo připomenutí, že závodí pro fanoušky, a tudíž že by se měli řídit především jejich názory, reakce byly nejisté. Ferrari jim naslouchat nehodlá. "My jsme přesvědčeni, že je to týmový sport, a to je klíčová záležitost, abych byl upřímný," uvedl Stefano Domenicali. "O všech ostatních ohlasech, jak jsem už řekl, podle mě není důvod diskutovat."
HRT se v této záležitosti přiklání na stranu soupeře z Maranella. "Cyklistika je také... Tour de France je také týmový sport a jsou tu fanoušci, kteří mají rádi cyklistiku," řekl Colin Kolles. "Myslím, že týmové příkazy jsou v pořádku, pokud jsou v souladu s pravidly. Tým je číslo 1, až pak jsou na řadě další zájmy."
Naopak Renault stojí na straně diváků. "Formule 1 hovořila s fanoušky už mnohokrát prostřednictvím průzkumů," připomněl Eric Boullier. "To samo o sobě znamená, že chceme naslouchat fanouškům a jejich přáním, takže ano, měli bychom naslouchat fanouškům a zajistit, aby byli spokojení."
Zastánci týmových příkazů ovšem nebyli schopní poskytnout relevantní odpověď na otázku, proč existuje šampionát jezdců, pokud se budou jezdci podřizovat týmovým zájmům. "Je tu šampionát konstruktérů, takže je na nás, abychom z jezdců dostali to nejlepší, abychom vyhráli oba šampionáty, konstruktérský i jezdecký," řekl Eric Bouiller. Šéf Ferrari Stefano Domenicali pouze přikývl, že má stejný názor.
Colin Kolles za HRT dodal, že peníze dostávají týmy od formule 1 za umístění ve svém poháru: "Šampionát konstruktérů je klíčový, abych byl upřímný. Je velmi důležitý z finančního hlediska. Díky jezdeckému šampionátu nic nezískáte. Samozřejmě si vylepšíte pověst a možná nepřímo získáte sponzory, ale je fakt, že pro tým je cennější pohár konstruktérů než pohár jezdců."
V každém případě mezi šéfy týmů panuje shoda, že si téma týmové režie zaslouží další jednání a posun. Současný stav je neudržitelný. "Je třeba naslouchat fanouškům. Fanoušci chtějí vidět závodění kolo na kolo, ale hodně záleží na pravidlech, vysvětlování pravidel a jejich účelnosti. Takže si myslím, že se týmy a FIA musí poučit z událostí minulého víkendu a možná bychom měli přijít s úpravami nebo vyjasněním pravidel a posunout se vpřed," shrnul Christian Horner.